olie verbruik

• Ton van Schilt (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2008 10:57 #50660 door Ton van Schilt (GAST)
olie verbruik is gemaakt door Ton van Schilt (GAST)
Na aanleiding van het topic van Hendik Postma ( olie verbruik bij revisie motor) al waar ik een reactie heb geplaatst
wil ik de volgende vraag hier eens neerleggen.

Ik ben er achter gekomen dat mijn amazon combi met B18 a motor betreft (niet gereviseerd) die heeft zo zijn eigen peil. En dat is ongeveer in het midden van de peilstok.
Gooi ik er meer olie in dan is dat binnen een paar honderd km weer gedaald tot dat bewuste peil. Daarna moet ik er na 1500 km - 2000 km weer eens een halve liter bij gooien.Dat is dus dan het verbruik van halverwege de peilstok naar beneden toe (minimaal) Ik kan vullen tot maximaal (ongever 1 liter) maar hij gooit die eerste halve liter er toch weer uit.

Datzelfde heb ik bij mijn BMW motorfiets met boxer motor die heeft ook zo zijn eigen peil

Herkent men dat of is dit anderen vreemd?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Niels Schurink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2008 19:14 #87916 door Niels Schurink
Beantwoord door Niels Schurink in topic olie verbruik
Hoi Ton,

Bij mijn amazone geldt precies hetzelfde, vullen boven half niveau heeft geen zin en gooit tie er zo weer uit. Gelukkig hoef ik niet na 2000 km er een halve liter bij te gooien. Wijst m.i. toch wel op wat motorslijtage (zuigerveren).

Groeten

Wim Schurink
lid#09371

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-01-2008 18:50 #87915 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic olie verbruik
<p>Ton, zou je peilstok dan wel de juiste zijn? Als aftapt en dan precies de juiste hoeveelheid vult, even laat lopen, hoe staat het op de peilstok dan? </p><p>Zitten er verschillen in peilstokken, ik weet het niet.</p><p>Mijn BMW boxer heeft dit niet, ik weet wel dat je het juiste peil met uitgedraaide peilstok moet meten.</p>

Amazon Combi '66

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD