toerental problemen

  • M.L.M.C. van der Sluis (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-01-2008 17:44 #50640 door M.L.M.C. van der Sluis (GAST)
toerental problemen is gemaakt door M.L.M.C. van der Sluis (GAST)
<p>Ik ben al een half jaar de trotse eigenaar van een amazon B20, ze heeft nog wat werk nodig maar er worden al de nodige kilometers mee afgelegd.</p><p>Echter sinds een weekje of 2 heb ik het volgende probleem.
Als ik aanrijd met mijn auto, en 80km/u rijd dan draait mijn motor 3000 toeren, echter 20 kilometer verder heeft draait ie 4000 toeren, met dezelfde snelheid.
Voor 110km/u is dit van 4200 naar 5000 toeren

Volgens mij licht het aan de drukgroep, maar zou graag willen weten wat volgens jullie het probleem/oplossing zou kunnen zijn.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2008 18:21 #87987 door Emo van Halsema
Beantwoord door Emo van Halsema in topic toerental problemen
als je koppeling slipt zou je dat moeten merken bij gasgeven vanuit de derde of vierde versnelling. Is je toerenteller ok?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2008 18:29 #87986 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic toerental problemen
<p>Mijn vermoeden is inderdaad ook dat het iets met de koppeling te maken heeft. </p><p>Waarschijnlijk is je koppelingsplaat versleten en slipt hij daardoor bij hogere belasting.</p><p>Wat eventueel nog zou kunnen is dat het alleen in de afstelling zit (kleine kans). Je zou dan kunnen proberen om de pen die de hefboom van de koppeling indrukt wat terug te stellen en te kijken of de koppeling dan nog steeds vrij komt.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • M.L.M.C. van der Sluis (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-01-2008 18:47 #87985 door M.L.M.C. van der Sluis (GAST)
Beantwoord door M.L.M.C. van der Sluis (GAST) in topic toerental problemen
<p>Voorzover ik weet is mijn toerenteller in orde. Misschien een tip waar ik moet opletten in de 3 en 4?

weet iemand hoe lang je met zoiets kan rijden (ze gaat komende vrijdag naar de garage) maar moet nog naar mijn werk (ong. 250 km in totaal voor de hele week)</p><p>Met vriendelijke groet</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2008 19:52 #87984 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic toerental problemen
Heb je misschien een overdrive met een versleten draadje?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • M.L.M.C. van der Sluis (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-01-2008 20:04 #87983 door M.L.M.C. van der Sluis (GAST)
Beantwoord door M.L.M.C. van der Sluis (GAST) in topic toerental problemen
Nee ik heb er geen overdrive op zitten. Dus daar licht het probleem niet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2008 10:31 #87982 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic toerental problemen
Je vermoed dat het de koppeling is,als dat zo is moet je het merken met optrekken (gas geven koppeling oplaten komen ,op de handrem zetten ,dan moet je het merken of die slipt) ,Ik denk zelf een aan je accu of dynamo. Bij het starten daalt je accuspanning een iets stel bijv. 11.5v. na eenritje van zeg 20km is de accu weer 13,4v oftewel je toerenteller geeft door de iets hogere spanning een hogere waarde aan.Ik heb hetzelfde gehad met mijn brandstofmeter.Weg rijden tank half vol en na 20km. tank weer vol. Opgelost met een spannings stabilisator achter dit metertje te zetten.Groetjes en veel succes Jan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.