- Berichten: 45
B20 op gas, wanneer koprevisie?
- Rob W (GAST)
- Offline
- Senior lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 584
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob W (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 45
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Daan de Jong
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 26
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Paul Franse
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 361
Life is what you make it!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Marcel Smelter (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 464
Amazon Combi '66
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Willy De Baere
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 796
ook bij: "aanpassing motor m.b.t. gasinbouw" van "Ronald" (13.10.2005), en
antwoorden daarop. </p><p> </p><p>Mijn conclusie is dat vroeger de koppen van de B18/B20
motoren op loodhoudende benzine vele keren langer konden meegaan als de nu
gemelde afstanden van 60.000 en 80.000km. Mijn originele B18A motor in
AM1967 (voor aantal KMs etc: zie mijn bijdrage tot "aanpassing motor...")
staat nu voorlopig nog ongereviseerd opzij (maar niet hier ter plaatse), en
kan eventueel eens foto plaatsen van hoe de hoogte van de stelboutjes
(boven de stelmoeren) er uitziet na een jaar of 20 continu op LPG te hebben gereden.</p><p> </p><p>Ik zou dus eerst maar doorrijden met gewone kop, tot wanneer na bijstellen
vd kleppen de stelbouten van (hoofdzakelijk) de uitlaatkleppen een 2tal mm
(zo schat ik dat dit bij mij het geval was, maar moet eerst nog even
nakijken) uitsteken boven hoogte vd stelbouten vd inlaatkleppen. Bij kop
met harde zittingen moet klepspeling nog nauwelijks of niet bijgesteld
worden.</p><p> </p><p>Toevoeging: mijn verwijzing hierboven naar loodhoudende benzine is/was slechts van toepassing voor de LPG rijders die af en toe eens op deze brandstof reden, waardoor klepzittingen toch nog wat extra smering kregen.</p>
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees van Dorth
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 42
Kees
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kees van Dorth
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 42
Kees
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.