- Berichten: 2
slecht lopen motor op lpg en benzine amazon gt
- Henry Hof (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Menges
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 233
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1144
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Menges
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 233
Setje met losse componenten in elkaar gesoldeerd; echt supersimpel, kan niet fout gaan.
Alles even in een mooi bakje gefrutseld en mooi onder de kap weggewerkt (foto's volgen nog) en starten maar.
Wat een verschil zeg !!!!!!!!
Echt onwaarschijnlijk.
Mijn Amazon met B20B, dubbele SU H6S carburateurs, op LPG met open K&N filters heeft nog nooit mooi gelopen of goed gestart.
(Bovenstaande Ama-configuratie staat er bekend om dat ze niet/nauwelijks zijn af te stellen, of mooi aan het lopen zijn te krijgen)
Voorheen was het ong 1 min. starten endat ging ong zo:
, jiee, jiee , jie, kuch, kuch. kuch, jieeee, (choke, gas, nog meer gas, choke los, ) plof........ plof, plofplofplofplof etc.
Hij liep zoals een Harley zou klinken als je daar diesel in gooit.</span></div><div><span style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: #363636"></span></div><div><span style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: #363636">Dag Han,</span></div><div><span style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: #363636"><font color="#0000ff">Zomaar een reactie gekopieerd. Het schijnt dus soms te lukken. Ik ga graag met je in duscussie op het kampeerweekend. Soms zijn er namelijk dingen te verbeteren aan een oude Volvo. Dat laat ik je graag zien. Groet, </font></span></div>
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ben Flierman
- Offline
- Elite-lid
tinustuning.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Martin Gaasenbeek (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 28
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Huib Wassink (GAST)
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 29
In het begin met versleten SU's die inderdaad niet goed af te stellen waren. De toeren bleven veranderen, d.w.z het ene moment 1200 toeren en even daarna bijna afslaan.
Nadat ik er een set goede SU's op gezet had liep de motor perfect en was heel makkelijk af te stellen. Op LPG en benzine</p><p>Nu heb ik al een jaar of 2 een 133GT, ook op gas, met een cylinderkop van een 144 (met grotere kleppen) en K-nokkenas.
Dat loopt echt perfect stationair en hoeft eigenlijk nooit gesteld te worden.
Start zomer en winter direct, op gas.
Als je SU's niet goed afgesteld krijgt, terwijl de motor in goede conditie is, dan ligt dat waarschijnlijk aan valse lucht langs de stangen.</p><p>Groeten,</p><p>Huib</p>
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Martin Gaasenbeek (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 28
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joan Tacx
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 137
Na een door mij zelf uitgevoerde revisie van de SU's, deze waren helemaal versleten, is de tijd aangebroken om ze er op te zetten.</p><p>Ik wil ook zo'n mooie inductiebrul en wat meer vermogen.
Volgens mij is het probleem met een dubbele SU dat slijtage veel sneller opvalt dan bijv. met een enkele.
Laten we wel wezen, neem nu een oude engelse auto's hebben bijna allemaal dubbele.</p><p>Ik laat het weten hoe alles werkt.</p><p>Groeten, Joan </p>
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.