slecht lopen motor op lpg en benzine amazon gt

  • Henry Hof (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-02-2008 21:15 #50590 door Henry Hof (GAST)
slecht lopen motor op lpg en benzine amazon gt is gemaakt door Henry Hof (GAST)
<p>recentelijk een amazon gt met defecte motor gekocht. </p><p>in afwachting van revisie van het originele blok heb ik een ander blok (b18) ingebouwd, carburateurs, ontsteking e.d. zijn overgezet. </p><p>nu wilde de motor alleen starten als het ontstekingstijdstip zeer vroeg zet (afgaande op het merkteken op de krukaspoelie) 40 graden vbdp met stroboscoop. Als ik de ontsteking juist afstel wil de motor helemaal niet lopen. </p><p>nu blijkt de motor boven de 3.000 toeren perfect te lopen, zowel op lpg als op benzine. onder de 3000 toeren lijkt de motor echter op twee cilinders te lopen. Alles weer gecontroleerd, compressie is goed, complete ontsteking vervangen, klepspeling gecontroleerd, valse lucht gecontroleerd, enz. enz. </p><p>Er zijn dubbele su carburateurs gemonteerd. nu blijkt het volgende:</p><p>op benzine loopt de motor wel goed als ik het voorste luchtfilter vrijwel geheel afsluit, zodat de voorste carburateur dus bijna geen lucht meer krijgt.</p><p>op lpg daarintegen loopt de motor goed als ik het voorste (open) luchtfilter verwijder zodat de voorste carburateur dus een vrije aanzuiging heeft en dus meer lucht krijgt dan de achterste carburateur. Als ik iets in de buurt kom van het gasmengstuk gaat de motor direct minder goed lopen.</p><p>iemand een verklaring ??????</p><p>alvast bedankt.</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2008 11:58 #88250 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic slecht lopen motor op lpg en benzine amazon gt
<p>Met de kans dat ik het van iedereen om mijn oren krijg, geef ik de volgende raad: gooi die dubbele carbrateurs eraf! Ik zou wel eens iemand willen spreken, waarbij het wel goed werkt. In mijn directe omgeving hoor ik alleen maar voortdurend problemen of is het slechts voor korte tijd opgelost. Gooit u maar!!</p><p>Groet, Ronald</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2008 13:11 #88249 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic slecht lopen motor op lpg en benzine amazon gt
<p>Dit lijkt toch meer op een probleem met de ontsteking, hoor. </p><p>Heb je de verdeler er wel goed opzitten? Het klinkt alsof je de verdeler een kwartslag hebt verdraaid. Kan zijn doordat de verdeler er later is opgezet?? Het kan goed zijn dat het asje dat op de nokkenas loopt, verdraaid is. Dat wordt dan een leuk zoekplaatje, maar wel op te lossen.</p><p>Verder kan het best een combi-probleem zijn, hoor. Misschien ergens valse lucht? Heb je het spruitstuk los gehad, of de carburateurs?</p><p>En dan over het terugbouwen: Ronald, je vraagt om gooien, dat doe ik niet. W&eacute;l vind ik het onzin. Hier geldt wat ook voor al het andere aan onze auto's geldt: de boel goed voor elkaar hebben en dan werkt alles prima. Heb zelf vele jaren met een '66 er amazon combi door Europa getoerd zonder problemen. Af en toe op het gehoor gelijk zetten en in Frankrijk de ontsteking wat later om pingelen door de slechte benzine te voorkomen, That's all. Je krijgt er meer vermogen en een mooie inductiebrul (papieren filters!) voor terug. Mijn kinderen zaten steeds: pap, gas!!!</p><p>Als je met zo weinig mogelijk kosten wilt rijden, dan kun je natuurlijk alles wat niet goed werkt van je klassieke auto afslopen (of zoals bij de onsteking varvangen door electronica). Of hij dan nog leuk is? Zie trouwens verderop in dit forum: revisie SU carburateurs: www.v44.nl/main.php?mi_key=2&mi_value=37...telocator=1#springen </p><p>Mooi, gooi of schiet dan nu maar op mij !</p><p> </p><p> </p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2008 20:29 #88248 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic slecht lopen motor op lpg en benzine amazon gt
<p>Henry,</p><p>Het lijkt erop dat je twee probleempjes hebt, een op benzine en het tweede probleem op LPG.</p><p>Je moet er eerst voor zorgen dat de auto goed op benzine draait voordat je aan het LPG gebeuren kunt gaan sleutelen.</p><p>Het feit dat hij op benzine goed loopt als je een luchtfilter afdicht duidt duidelijk op een probleem in de carburateur.</p><p>Of je voorste carburateur krijgt geen benzine, zuigt ontzettend veel valse lucht of je synchronisatie staat compleet verkeerd. Kan ook nog zijn dat een van je zuigers in de SU blijft hangen maar dat lijkt mij minder waarschijnlijk.</p><p> </p><p>Tja, en dan Ronald..... Op het kampeerweekend zal ik eens zeer indringend met je gaan praten. Doelstelling van onze vereniging is toch om onze trots in zo'n origineel mogelijke staat te behouden ?</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2008 19:44 #88247 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic slecht lopen motor op lpg en benzine amazon gt
<div><span style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: #363636">Eindelijk tijd gevonden om de Velleman eens aan te sluiten in de Amazone.

Setje met losse componenten in elkaar gesoldeerd; echt supersimpel, kan niet fout gaan.
Alles even in een mooi bakje gefrutseld en mooi onder de kap weggewerkt (foto's volgen nog) en starten maar.

Wat een verschil zeg !!!!!!!!
Echt onwaarschijnlijk.

Mijn Amazon met B20B, dubbele SU H6S carburateurs, op LPG met open K&N filters heeft nog nooit mooi gelopen of goed gestart.
(Bovenstaande Ama-configuratie staat er bekend om dat ze niet/nauwelijks zijn af te stellen, of mooi aan het lopen zijn te krijgen)

Voorheen was het ong 1 min. starten endat ging ong zo:
, jiee, jiee , jie, kuch, kuch. kuch, jieeee, (choke, gas, nog meer gas, choke los, ) plof........ plof, plofplofplofplof etc.

Hij liep zoals een Harley zou klinken als je daar diesel in gooit.</span></div><div><span style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: #363636"></span></div><div><span style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: #363636">Dag Han,</span></div><div><span style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: #363636"><font color="#0000ff">Zomaar een reactie gekopieerd. Het schijnt dus soms te lukken. Ik ga graag met je in duscussie op het kampeerweekend. Soms zijn er namelijk dingen te verbeteren aan een oude Volvo. Dat laat ik je graag zien. Groet, </font></span></div>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2008 11:34 #88246 door Ben Flierman
Beantwoord door Ben Flierman in topic slecht lopen motor op lpg en benzine amazon gt
Kwestie van het synchroon afstellen van de dubbele carburateurs.

tinustuning.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martin Gaasenbeek (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-02-2008 20:41 #88245 door Martin Gaasenbeek (GAST)
Beantwoord door Martin Gaasenbeek (GAST) in topic slecht lopen motor op lpg en benzine amazon gt
<p>Beste Henry,</p><p>Hoewel ik pas een halfjaar volvo rijd (122s uit 1963 met dubbele SU's) lijkt het me dat Han gelijk zou kunnen hebben. Echter het effect van verkeerde synchronisatie moet je ook niet onderschatten. Dat verklaard volgens mij ook dat hoger in toeren het lijkt alsof de motor lekker loopt. lijkt zeg ik bewust omdat een slechte synchronisatie, althans voor het gehoor en het zicht (schudden van de motor), niet meer zo opvalt. Wel heb je veel minder vermogen maar dat valt niet gelijk op. ik heb het afgelopen weekend mijn carbs op het zicht (schudden van de motor) gesynchroniseerd. Als je vanuit stationair echt heel weinig gas geeft zal bij een verkeerde afstelling &eacute;&eacute;n van de twee carbs als eerste meer gas gaan doorgeven. Dit heeft tot gevolg dat maar twee van de vier cilinder extra vermogen genereren. Dit heeft weer tot gevolg dat het blok gaat schudden. Let op niet teveel gas geven want dan komt de motor op toeren en verdwijnt het schudden. Als je het gas in de zogenaamde schudstand vasthoudt kan je met de andere hand de gasklept van de carburateurs heel voorzichtig bedienen en zodoende uitzoeken welke carburateur het eerste inzet. zodra je dat weet kun je heel voorzichtig gaan stellen. Vervolgens de gehele procedure herhalen totdat het blok niet meer gaat schudden. Resultaat een werkelijk perfect oppakkend B18D met dubbele SU's op GAS. Uiteraard eerst kleppen stellen, onsteking en bougies controleren en luchtfilters controleren. Ik ben deze methode nergens tegengekomen op het forum, maar wellicht heb ik niet goed gekeken. Het resultaat is, zoals gezegd, prima en je hoeft geen synchrometer te maken of te kopen. Ik ben echter wel benieuwd wat de echte doorgewinterde volvosleutelaar van deze methode vindt. </p><p>ik hoop dat je er wat aan hebt. Oh ja, ik ben dus echt van mening dat dubbele su's op gas uitstekend te doen is. Natuurlijk, &eacute;&eacute;n carb. geeft problemen voor &eacute;&eacute;n twee carbs. geeft problemen voor drie!!!!!</p><p>groeten,</p><p>Martin</p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Huib Wassink (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
13-02-2008 21:42 #88244 door Huib Wassink (GAST)
Beantwoord door Huib Wassink (GAST) in topic slecht lopen motor op lpg en benzine amazon gt
<p>Het kan echt wel goed. Ik heb met mijn 122S in 10 jaar (350.000km) gereden, met een naar 2 liter opgeboorde B18D gereden. (Met K-nokkenas)
In het begin met versleten SU's die inderdaad niet goed af te stellen waren. De toeren bleven veranderen, d.w.z het ene moment 1200 toeren en even daarna bijna afslaan.
Nadat ik er een set goede SU's op gezet had liep de motor perfect en was heel makkelijk af te stellen. Op LPG en benzine</p><p>Nu heb ik al een jaar of 2 een 133GT, ook op gas, met een cylinderkop van een 144 (met grotere kleppen) en K-nokkenas.
Dat loopt echt perfect stationair en hoeft eigenlijk nooit gesteld te worden.
Start zomer en winter direct, op gas.
Als je SU's niet goed afgesteld krijgt, terwijl de motor in goede conditie is, dan ligt dat waarschijnlijk aan valse lucht langs de stangen.</p><p>Groeten,</p><p>Huib</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martin Gaasenbeek (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-02-2008 14:53 #88243 door Martin Gaasenbeek (GAST)
Beantwoord door Martin Gaasenbeek (GAST) in topic slecht lopen motor op lpg en benzine amazon gt
<p>Beste Henry,</p><p>Perfect dat hij weer goed loopt. Wat ik vooral leuk vind om te horen is dat de zgn. "schudmethode" ook bij jou heeft gewerkt. Ik ben overigens nog steeds benieuwd wat de echte kenners van deze methode vinden en of hij soms al generaties lang wordt toegepast. Wellicht komt hier nog reactie op, we zien wel.</p><p>Succes verder, groeten</p><p>Martin Gaasenbeek</p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-03-2008 14:27 #88242 door Joan Tacx
Beantwoord door Joan Tacx in topic slecht lopen motor op lpg en benzine amazon gt
<p>Over een tijdje zal ik vertellen hoe het is om weer met twee SU's te rijden.
Na een door mij zelf uitgevoerde revisie van de SU's, deze waren helemaal versleten, is de tijd aangebroken om ze er op te zetten.</p><p>Ik wil ook zo'n mooie inductiebrul en wat meer vermogen.
Volgens mij is het probleem met een dubbele SU dat slijtage veel sneller opvalt dan bijv. met een enkele.
Laten we wel wezen, neem nu een oude engelse auto's hebben bijna allemaal dubbele.</p><p>Ik laat het weten hoe alles werkt.</p><p>Groeten, Joan </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.