Knallen in de motor

Lees meer
25-03-2008 13:33 #50483 door Ron Linssen (GAST)
Knallen in de motor is gemaakt door Ron Linssen (GAST)
<p>De laatste tijd hoor ik regelmatig knallen in de motor. Ik vermoed terugslag van de ontbranding richting luchtfilter. Ik rij op gas met een cilinderkop die nog niet daaraan is aangepast. Bestaat de mogelijkheid dat de oorzaak hiervan is gelegen in het feit dat de kleppen niet geheel meer sluiten. Des te hoger de toeren hoe eerder en vaker de knallen hoorbaar zijn. De motor houd op dat moment ook in.</p><p>Wie kan mij raad geven ?</p><p>Met vriendelijke groet,</p><p> </p><p>Ron.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Michiel Helsloot (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-03-2008 15:22 #88724 door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic Knallen in de motor
<p>Hi! Ron,</p><p>ik zou eerst eens de ontsteking nakijken. </p><p>Staat deze op tijd? </p><p>Zit er een vervroeging op de verdeler en werkt deze naar behoren? (evt even smeren; zie eerdere posts hierover op het forum).</p><p>Mijn ervaring is dat het vacuum-slangetje van de carb/spruitstuk naar de verdeler naar verloop van tijd wat uithard en scheurt. Daardoor werd lekte er wat vacuum weg en werkte de vervroeger niet meer optimaal.</p><p>mvgr,</p><p>Michiel</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-03-2008 22:25 #88723 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Knallen in de motor
<p>kleppen stellen en ontsteking stellen,daarna compressie meten.Mogelijk een verbrande klep.</p><p>niek de boer</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.