motorwissel

  • Frans Versteegh (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
10-04-2008 18:45 #50445 door Frans Versteegh (GAST)
motorwissel is gemaakt door Frans Versteegh (GAST)
<p>Mijn amazone automaat heeft een slechte motor ( geringe oliedruk).Het is een B18A met BW35 automaat.</p><p>Nu heb ik nog een B18A staan maar daar heeft een schakelbak aan gehangen.</p><p>Is het mogelijk deze aan de automaat te hangen of zijn er verschillen, ik denk dan aan krukas en koppelomvormerhuis.</p><p>Dan nog een vraag: heeft iemand handige tips om de motor in de auto te splitsen van de automaat zodat ik alleen</p><p>het blok eruit hoef te halen.</p><p>Bij voorbaat dank voor de reakties.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2008 20:39 #88859 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic motorwissel
<p>Is al wel eerder over geschreven, maar:</p><p>het kan, maar het beste kun je de motor met bak en al uit de auto halen. De boel kantelt dan veel handiger en bovendien kun je makkelijker monteren/demonteren.</p><p>Als aan het ruilblok een handbak zat: Vliegwiel verwisselen, en het toplager dat in de krukas van het ruilblok (waarschijnlijk) zit eruithalen en vervangen door het busje dat erin hoort bij een automaat. (zit dus in je oude krukas).</p><p> </p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.