K nokkenas ?

• Ron Linssen (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
29-04-2008 22:11 #50409 door Ron Linssen (GAST)
K nokkenas ? is gemaakt door Ron Linssen (GAST)
<p>Hier nog een bericht van de voortgang van de motorrevisie.</p><p>Bij demontage van de nokkenas zag ik dat deze voorzien is van het nummer K 235-c. Is dit dan een K nokkenas. Zoja dan heb ik geluk gehad. Het nummer staat ongeveer in het midden van de as.</p><p>Tevens kom ik tot de conclusie dat de motor al een keer gereviseerd is daar de zuiger een overmaat heeft van 0,015 inch, het drijfstanlager 0,020 en het krukaslager 0,010.</p><p>Nu komt bij mij de vraag op klopt het dat nadat de cilinderwand opnieuw gehoond is en de krukas opnieuw geslepen ik over kan gaan naar de volgende overmaat ?</p><p>Alvast bedankt,</p><p>groeten Ron.</p><p> </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 09951-dummy
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
30-04-2008 23:24 #89001 door 09951-dummy
Beantwoord door 09951-dummy in topic K nokkenas ?
<p>HALLO ron,</p><p>Ik kan je niet helpen,maar kan alleen zeggen dat er nu het landelijk kampeer weekend is (haamstede) dus nu even gedult voordat de mensen weer terug zijn.</p><p>Leen Luijendijk</p>

• Jasper van t Wout (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2008 17:18 #89000 door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic K nokkenas ?
<p>De codering van de nokkenas staat in de achterkant van de nokkenas geslagen en is altijd 1 letter.</p><p>Kijk maar eens.</p><p> </p><p>succes,</p><p> </p><p>Jasper</p>

• Ron Linssen (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
02-05-2008 10:50 #88999 door Ron Linssen (GAST)
Beantwoord door Ron Linssen (GAST) in topic K nokkenas ?
<p>Bedankt voor jullie reactie.</p><p> </p><p>Ik vond het al heel erg rustig. Moet dan waarschijnlijk mijn reactie nog eens plaatsen. Voor wat betreft de codering op de achterkan van de nokkenas, staat er dan ook ergens een K vermeld of is het een code die dan overeenkomt met een k nokkens. Staat nu in het midden. Aan de zijkant staat (dus kopse kant) staat ook iets.</p><p>Groetjes Ron.</p><p> </p>

• Jasper van t Wout (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2008 12:03 #88998 door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic K nokkenas ?
<p>Die K235-C is volgens mij het nummer van de gietmal waaruit die nokkenas geslepen en case-hardened is.</p><p>Het type slijping staat op in de lengterichting gezien de achterkant, </p><p>het vlakje dat het meest naar de achterkant van de auto gericht is.</p><p>Daar staat 1 letter ingeslagen, dat is het type slijping ofwel het type nokkenas.</p><p>K is K, C is C...</p><p> </p><p>Hoor wel,</p><p> </p><p>Jasper</p>

• Ron Linssen (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
05-05-2008 08:44 #88997 door Ron Linssen (GAST)
Beantwoord door Ron Linssen (GAST) in topic K nokkenas ?
<p>Hoi Jasper,</p><p>bedankt voor je reactie. Heb nog geen tijd en gelegenheid gehad om daar te kijken vandaar mijn late reactie. Ik hou je op de hoogte.</p><p> </p><p>Bedankt Ron.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD