Motor inbouwen

• Ron Linssen (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
08-06-2008 13:46 #50329 door Ron Linssen (GAST)
Motor inbouwen is gemaakt door Ron Linssen (GAST)
<p>De motor is nog niet klaar, maar ik had alvast een vraag over het terugplaatsen van de motor en de versnellingsbak.</p><p>Is het mogelijk om eerst de motor in het motorcompartiment terug te plaatsen en daarna de versnellingsbak ?</p><p>Deze vraag komt bij me op als ik de opening zie waarin de motor met daaraan de versnellingsbak teruggeplaatst moet worden.</p><p>Alvast bedankt,</p><p>Groeten Ron.</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-06-2008 15:21 #89321 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Motor inbouwen
<p>Hoi Ron!</p><p>Bij Amazon en 140 is het het gemakkelijkst om de motor met bak en al te plaatsen. (waarschijnlijk bij de P1800 ook?)</p><p>De hoek die het geheel dan heeft in de motortakel is dan al goed en het monteren van de bak aan de al geplaatste motor is veel vervelender.</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Marcel van Genderen (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2008 17:34 #89320 door Marcel van Genderen (GAST)
Beantwoord door Marcel van Genderen (GAST) in topic Motor inbouwen
<p>ik ga binnenkort hetzelfde doen , en vraag mij af hoe ik het beste de motor in de takel kan hangen, zonder speciaal volvo gereedschap.</p><p>groet Marcel</p><p> </p>

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-06-2008 22:12 #89319 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Motor inbouwen
Ik gebruik 2 hijsbandjes van 2 meter. Wat ketting kan ook. Deze kun je met wat sluitinkjes mooi inkorten. Een verstelbare evenaar koop je voor ca. 20 euro bij o.a. Buitelaar. Daar heet het balanceeradaptor.

• Joan Tacx
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
11-06-2008 19:40 #89318 door Joan Tacx
Beantwoord door Joan Tacx in topic Motor inbouwen
De motor kan via 1 ketting aan de takel gehangen worden.
Je moet de kop er nog niet vast opzetten. (aandraaien)

Door een stevige ketting onder de voorste en de achterste kopbout te draaien, kan het motorblok blijven hangen.
Door de ketting te verplaatsten naar een kopbout die wat meer in het midden zit, kan de hoek van de motor
aangepast worden.
De versnellingsbak kan dan dus ook later geplaatst worden.
Als de motor op zijn plaats zit kan pas de kop vast gezet worden.

Op deze manier heb ik al twee motoren in/uit een auto gehaald.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-06-2008 16:11 #89317 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Motor inbouwen
<p>Als het gaat om een Amazon zou ik de versnellingsbak zeker al monteren. Je kunt een stuk beter bij de koppelingshuisbouten en imbusbouten als de motor er nog niet inzit. Bovendien is dan het uitlijnen van de koppelingsplaat ook makkelijker en gegarandeerd goed voordat je het hele zaakje erin hebt hangen.</p><p> </p><p>Verder zou ik ook het inlaat en uitlaatspruitstuk alvast monteren. Ook dat gaat veel makkelijker als het blok er nog niet in zit. De kop zou ik ook gewoon al vastzetten.</p><p> </p><p>Je kunt dan de ene ketting onder het blok door achter de motorsteunen langs en de andere aan het spruitstuk.</p><p> </p><p>Even zoeken op het forum geeft trouwens ook erg veel nuttige info bijvoorbeeld:</p><p> motor uitbouwen d.d. 08-11-2004 </p><p>of</p><p> inbouwen motor d.d. 18-02-2008 </p><p>Succes!</p><p>Groeten Lars</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD