volvo trekt nauwelijks op na stilstand

• paul van vugt (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2008 11:55 #50289 door paul van vugt (GAST)
volvo trekt nauwelijks op na stilstand is gemaakt door paul van vugt (GAST)
<p>hallo,</p><p>Een probleempje met mijn volvo 144 automaat:</p><p>Zodra ik de auto start en ik rijdt weg, accelereert de auto vrijwel altijd prima. Zodra ik afrem, en vrijwel stil komt te staan (stoplicht bijvoorbeeld), dan heeft de auto veel moeite om daarna weg te komen. Ik kan gas geven wat ik wil, maar hij haalt enige tijd slechts een schamele 20-30 km/per uur. Veel toeren op dat moment, maar weinig vermogen. Ook heel langzaam en subtiel op trekken is geen oplossing. Na verloop van tijd (enkele honderden meters later) lijkt de auto het weer op te pikken. Dit probleem is niet altijd het geval, zo'n 2 op de 3 keer toch zeker wel.</p><p>Komt iemand dit bekend voor, en weet iemand de vinger op de zere plek te leggen?</p><p>Ik hoor het graag! Alvast bedankt. </p><p>Vriendelijke groet,</p><p>Paul </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ben Flierman
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
28-06-2008 19:26 #89464 door Ben Flierman
Beantwoord door Ben Flierman in topic volvo trekt nauwelijks op na stilstand
<p>Beste Paul, </p><p> </p><p>Ik zou beginnen even het oliepeil van de automaat te controleren. Dat zou nog wel eens te laag kunnen zijn. </p><p> </p><p>Ben</p>

tinustuning.nl

• jo jo (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
29-06-2008 02:58 #89463 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic volvo trekt nauwelijks op na stilstand
<p>Voel eens aan je velgen of er dan een (of meer) warm worden ,zou een verstopte remslang kunnen zijn.</p>

• Ernst-Jan Frölich (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-07-2008 19:30 #89462 door Ernst-Jan Frölich (GAST)
Beantwoord door Ernst-Jan Frölich (GAST) in topic volvo trekt nauwelijks op na stilstand
Of een verkeerd werkende ontsteking. Als af en toe de vervroeging niet werkt trekt hij ook niet meer...

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD