motor "bokt" bij gas lossen

  • Pascal Kogelman (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-06-2008 13:57 #50280 door Pascal Kogelman (GAST)
motor "bokt" bij gas lossen is gemaakt door Pascal Kogelman (GAST)
<p>Hallo Volvo vrienden,</p><p>Ik rij vrijwel dagelijks,tot volle tevredenheid, in mijn '67 Amazon met B20 motor op gas. De motor loopt, start en trekt mooi. Alleen telkens als ik het gaspedaal loslaat (bijv. om de auto uit te laten rollen bij een verkeerslicht) begint de auto te "stoten/bokken". Zodra ik het gaspedaal weer iets indruk is het meteen over. Stationair loopt de motor prima (ongeveer 800/900 rpm). Het motorblok trilt wel tijdens het stationair lopen en de vernellingspook trilt onder het rijden mee met het gas geven.Ik ben benieuwd waar dit stoten vandaan komt en of het eenvoudig te verhelpen is. Ik rij er al een half jaar mee rond en kan me er goed mee redden, maar wil uit perfectionisme weten waar dat bokken vandaan komt.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-06-2008 14:09 #89494 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic motor "bokt" bij gas lossen
<p>Hallo Pascal,</p><p>Mijn eerste indruk is onbalans in je aandrijflijn. Dus versleten kruiskoppelingen en/of versleten ophangrubber in het midden. Je zou hij het uitrollen eens kunnen proberen hoe het voelt als je je koppeling meteen intrapt en zodoende de motor en aandrijflijn scheidt. Ik verwacht dat je het dan nog steeds voelt/hoort.</p><p>Groeten Lars</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Huib Wassink (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
01-07-2008 21:14 #89493 door Huib Wassink (GAST)
Beantwoord door Huib Wassink (GAST) in topic motor "bokt" bij gas lossen