motor loopt belabbert volvo 164
- Anya van Niersen (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-07-2008 19:19 #50256
door Anya van Niersen (GAST)
motor loopt belabbert volvo 164 is gemaakt door Anya van Niersen (GAST)
<p>Ik word er onderhand poeppie flauw van, hij staat meer bij de garage dan thuis en hij kost me zo onderhand een vermogen, dat is dan nog niet zo heel erg ,als hij het dan ook maar deed!!!! maar helaas.</p><p>nu ga ik maar eens jullie advies/hulp e.d vragen.(echte kenners)</p><p>Mijn volvo 164 is van 1969, rijd(normaalgesproken) zowel op gas als benzine.</p><p>nu ben ik al meerdere keren bij de garage geweest voor diverse problemen, eerst was het als ik het knipperlicht gebruikte ,ging de radio uit, dat is inmiddels verholpen, toen was het als ik de lampen aan deed ging het amp lampje branden en hield de motor in( een beetje schokend en weer het amp lampje brande) ook dat is inmiddels verholpen,</p><p>nu het volgende euvel. auto start, ik trap op de rem, amp lampje brand en motor slaat af....... dus start, trap eens niet op de rem, zet hem in de R amp lampje gaat branden en auto slaat weer af..... start weer.... niet remmen... in de R en meer gas.. vlieg met een rotgang achteruit, trap bij de straat aangekomen op de rem...amp lampje brand en motor slaat weer af ( maar ik ben inmiddels al wel op de straat!!!!)... weer starten.. in de D..gas bij!!.... rijden!!! onder het rijden gaat weer af en toe het amp lampje aan en houd de auto in, en of ik hem nu op gas of benzine heb, dat maakt niets uit,</p><p>het vertrouwen in de auto gaat er zo langzaam uit. de spaarpot is leeg na al die garage bezoeken, maar de problemen blijven komen.</p><p>is er iemand die mij kan helpen????</p><p>ik heb er een redelijk grappig berichtje van gemaakt ( het zij in verkorte versie) maar grappig vind ik het al lang niet meer,het is mijn enigste auto en ik heb wel 2 kids en een hond waardoor ik toch geregeld de auto moet pakken(spoedgevalletjes enzo) maar zelf ben ik zo een gevaar op de weg!!</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-07-2008 19:42 #89617
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic motor loopt belabbert volvo 164
Diagnose op afstand blijft lastig maar volgens mij is het merendeel van je problemen terug te herleiden naar slechte elektrische contacten.
De remedie is eenvoudig maar bewerkelijk: maak alle contacten schoon (eventueel licht opschuren) en spuit ze in met wat contactspray. Monteer ze daarna weer. Begin met de zekeringenkast, de aansluitingen op de dynamo, de aansluitingen op de relais en indien ze slecht lijken ook die onder het dashboard.
Neem voor je begint even de minpool van de accu af.
De remedie is eenvoudig maar bewerkelijk: maak alle contacten schoon (eventueel licht opschuren) en spuit ze in met wat contactspray. Monteer ze daarna weer. Begin met de zekeringenkast, de aansluitingen op de dynamo, de aansluitingen op de relais en indien ze slecht lijken ook die onder het dashboard.
Neem voor je begint even de minpool van de accu af.
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-07-2008 19:47 #89616
Beantwoord door Anya van Niersen (GAST) in topic motor loopt belabbert volvo 164
<p>Bedankt Bernhard, de meest essenciele contacten hebben ze al gedaan, (de buurman) ook die van de accu naar het chassie (omdat we daar ook voor vreesden) maar allemaal heb ik ze nog niet gehad, dus ik kan dat wel even proberen.</p><p>alvast bedankt voor het mee denken</p><p>mvg Anya</p>
- Arco Ruighaver (GAST)
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
15-07-2008 21:43 #89615
door Arco Ruighaver (GAST)
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic motor loopt belabbert volvo 164
<p>Probeer ook te kijken naar de kwaliteit van de accu (zijn alle cellen nog goed), de zekeringenkast onder de motorkap en de spanningsregelaar van de dynamo.</p><p>Bij mijn Amazon loste een nieuwe zekeringenkastje (maar 4 zekeringen) met moderne steekzekeringen eigenlijk alle electrische problemen als sneeuw voor de zon op. (later nog een andere dynamo (wisselstroom ipv gelijkstroom) geplaatst omdat ik hoofdzakelijk korte stukjes reed.</p><p>Succes!</p>
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-07-2008 22:50 #89614
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic motor loopt belabbert volvo 164
<p>Wat ook wil helpen is 1 voor 1 de contacten (stekkers) eruit trekken, te beginnen bij je lampen en zo teug werken naar de grotere afnemers wanneer het probleem zich niet meer voor doet is het laatste wat losgetrokken hebt de boosdoener. Het is een bereklus dat wel. Daarom ben ik ook zo blij met Ama want daar is alles nog redelijk vrij toegankelijk en overzichtelijk.</p><p> </p><p>veel succes.</p>
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-07-2008 10:59 #89613
Beantwoord door Anya van Niersen (GAST) in topic motor loopt belabbert volvo 164
<p>Oke Mannen!!!, allemaal bedankt voor de info,</p><p>ik geloof dat ik dus maar een dagje onder de motorkap moet doorbrengen,</p><p>ach wat doe je anders met je vakantie (hihihihi)</p><p>ik ga mijn best doen, ja ik weet ...... kijk uit met de spanning.... maar alvast bedant voor deze tips.</p><p>alle andere tips zijn natuurlijk nog steeds welkom, ik hou jullie op de hoogte</p><p>vriendelijke dank Anya</p>
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-07-2008 11:18 #89612
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic motor loopt belabbert volvo 164
Is er al eens goed naar het contactslot gekeken?Bij een automaat zit hierop een speciale aansluiting die starten voorkomt in de vernellingen.Als je hiervan de draden doorverbindt is het probleem mogelijk van de baan.Succes
- Henk-Jan Schagen (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-07-2008 23:25 #89611
door Henk-Jan Schagen (GAST)
Beantwoord door Henk-Jan Schagen (GAST) in topic motor loopt belabbert volvo 164
<p>Hallo Anya,</p><p>Als het midden van het land niet te ver voor jou en je Volvo is,kan ik je adviseren om dat middagje onder de motorkap door te brengen bij Dries Bakkenes in Barneveld. Alle apparatuur aanwezig en veel onderdelen op voorraad, bovendien is er een monteur (Gert) met wel 50 jaar Volvo ervaring. Laat hem maar eens kijken en misschien dat je dan weer lol kan hebben van je 164 ...en ik weet hoe leuk dat is !</p><p>groeten Henk-Jan</p>