cilinderkop verkoold wat nu?

  • Vincent Oldenbroek (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
09-08-2008 22:53 #50223 door Vincent Oldenbroek (GAST)
cilinderkop verkoold wat nu? is gemaakt door Vincent Oldenbroek (GAST)
Beste volvo liefhebbers,

Mijn 4de cilinder lekte, het probleem was de koppakking. Nu heb ik de kop los en is er erg veel aanslag en losse stukjes koolstof, ook op de zuigers. In principe zou de koppakking vervangen voldoende moeten zijn om de auto weer beter rijdend te krijgen, maar goed nu de boel toch los is zit ik te twijfelen om misschien iets meer te doen.

Fotos zijn te zien via de volgende link picasaweb.google.nl/vincent.oldenbroek/C...?authkey=n7bj0kd9LYI

Mijn vragen zijn:

1. Er zijn stukjes pakking die op het onderblok zitten vastgehecht, hoe kan ik deze het beste verwijderen? Is hier een middeltje voor.

2. Er zijn redelijk wat losse 'vlokken' koolstof op de zuigers, hoe haal ik deze het beste eruit, met luchtdruk(compressor) wegblazen, of stofzuiger, of er laten liggen?

3. Aan de cilinderkop zit redelijk veel aanslag. Hoe kun de dit verwijderen? Laten doen? Evt. prijsindicaie uit eigen ervaring?

Fotos zijn te zien via de volgende link <span style="text-decoration: underline;">
</span> picasaweb.google.nl/vincent.oldenbroek/C...?authkey=n7bj0kd9LYI

Ik benieuwd wat jullie erover te zeggen hebben!

Groeten Vincent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-08-2008 10:28 #89738 door Daan de Jong
Beantwoord door Daan de Jong in topic cilinderkop verkoold wat nu?
<p>Hallo Vincent,</p><p> </p><p>Ik zou de losse kool met een widea schrapper weg schrapen. een houtbeitel kan ook. en daarna met 120 korrel schuur papier alles netjes schoorschuren. Het is allemaalgietijzer het kan wel wat hebben.daarna met een stofzuiger het vuil wegzuigen. prop een lapje in de gaten waar je geen vuil in wilt hebben.</p><p>had je misschien nog meer problemen dan de lekkage aan cilindedr 4? zover ik het op de foto kon zien, was het hoonpatroon in de cilinders ook aardig weg gesleten. Heb je misschien compressie gemeten?hoeveel speling heeft de zuiger?kun je,met je vinger, de zuiger heen en weer bewegen?en er misschien een voeler mesje tussen krijgen? Hier zijn (afkeur) maten voor.</p><p>succes</p><p> </p><p>Daan</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jasper van t Wout (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-08-2008 15:52 #89737 door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic cilinderkop verkoold wat nu?
<p>Hai Vincent,</p><p> </p><p>De zuigers in bovenste stand met een houtbeitel werkt redelijk goed.</p><p>Die cylinderkop doe ik eigenlijk altijd gewoon met een braamborstel op de slijpschijf.</p><p>Lagere toeren, dat wel. Brandschoon.</p><p>Voor de Jag heb ik het laten doen bij een reviseur, kostte me ca. 100 euri.</p><p> </p><p>Jasper</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.