klepzittingen vervangen

• Peter Theuwissen (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2008 15:29 #50195 door Peter Theuwissen (GAST)
klepzittingen vervangen is gemaakt door Peter Theuwissen (GAST)
<p>dag,</p><p>Wij hebben in onze 145 (1968) een slecht en extreem olie lekkende blok laten vervangen door een ruilmotor. Motor loopt nu als een zonnetje en lekt niet meer maar VERBRUIKT nu meer olie dan dat die voorheen lekte. Praktisch voor elke lange rit moeten we peilen en bijvullen. Nu heb ik begrepen dat het de klepzittingen kunnen zijn, en dat je die op een relatief makkelijke manier kan vervangen. Weten jullie iemand die dat kan doen of mij er bij helpen (Zwolle).</p><p>hartelijke groet, Peter Theuwissen</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Theuwissen (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2008 15:35 #89881 door Peter Theuwissen (GAST)
Beantwoord door Peter Theuwissen (GAST) in topic klepzittingen vervangen
De tips gegeven bij onderwerp KLEP zijn ook voor mij van toepassing hoop ik. Gaat het bij mij om nieuwe 'SPIETJES', of zijn er nog andere ''zittingen'' . Bij motorfietsen ben ik geen spietjes gewend..... grt PT

• Ben Flierman
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
05-09-2008 15:45 #89880 door Ben Flierman
Beantwoord door Ben Flierman in topic klepzittingen vervangen
<p>Peter,</p><p> </p><p>De klepzittingen zijn het contactpunt tussen de klep en de kop (in de verbrandingskamer). De afdichting hiervan staat los van olieverbruik. De afdichting van de klepsteel en de klepsteel-geleider kan wel olieverbruik veroorzaken. Doorgaans is de mate van olievebruik via deze weg echter minimaal. In het ergste geval zichtbaar als een blauwe rookpluim bij afremmen op de motor/gas los. Deze afdichting wordt bij B20 motoren verzorgt door een kleprubbertje dat bovenop de klepstelgeleider zit. Bij de B18 is dit afwezig en is er alleen een soort rubberen dakje bovenop de klepverschotel geplaatst.</p><p> </p><p>Echter,(om een lang verhaal kort te maken..) ik gok eerder dat de bron van jouw olieverbuik langs de zuigers en cilinderwanden plaats heeft. Doorgaans is dit het geval bij versleten motoren, maar kan ook het geval zijn bij pas gereviseerde motoren. Je geeft aan dat je een ruilmotor hebt, maar niet of deze (recentelijk) gereviseerd is. Indien ja: wacht even 1000 km af. Als het dan niet minder is, zou ik even terug gaan naar het revisiebedrijf. Indien nee, dan is je ruilmotor waarschijnlijk niet meer in zeer goede staat, en moet je mogelijk aan het reviseren. Een compressietest zou een indicatie kunnen bieden.</p><p> </p><p>Dit alles ervan uitgaande dat er geen lekkage van olie is langs pakkingen, keeringen ed.</p><p> </p><p>Ben Flierman</p><p> </p>

tinustuning.nl

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD