Afgebroken tandwielen van de distributie (B30)

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2008 16:25 #50186 door
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand wel een gehoord heeft van stalen tandwielen van een B30 waar tanden van afgebroken zijn?

Mijn auto heeft inmiddels een ander onderblok gekregen, en loopt nu weer als een zonnetje. Maar hoe dit in het oude onderblok heeft kunnen gebeuren is een groot raadsel. Het nokkenastandwiel was 2x 4 tanden kwijt precies tegenover elkaar. Het kan bijna niet anders dat er iets is tussen gekomen. Het blok had geen oliedruk bij warme motor, want het gruis van die tandwielen had alle lagers vernielt.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Ik hoor graag over je bevindingen!

Gr Thomas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2008 19:46 #89927 door Edwin Jongejan
Beantwoord door Edwin Jongejan in topic Afgebroken tandwielen van de distributie (B30)

Is het koperen oliesproeiertje soms losgekomen en er tussen gevallen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2008 13:33 #89926 door
<p>Bedoel je daarmee het einddopje van het oliekanaal, dat boven het krukastandwiel zit? </p><p>Dit zat er nog op in ieder geval.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-09-2008 13:36 #89925 door Edwin Jongejan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2008 15:40 #89924 door
Dat dacht ik al, die zit er dus nog op.

Het blok heeft gek genoeg een nieuwe zuiger terwijl de rest allemaal oud is. Het lijkt in ieder geval of het blok schade heeft opgelopen en is opgelapt in plaats van gereviseerd. Maar is de distributie en lagering over het hoofd gezien? Al met al is het zeer vreemd..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2008 15:41 #89923 door
Dat dacht ik al, die zit er dus nog op.

Het blok heeft gek genoeg een nieuwe zuiger terwijl de rest allemaal oud is. Het lijkt in ieder geval of het blok schade heeft opgelopen en is opgelapt in plaats van gereviseerd. Maar is de distributie en lagering over het hoofd gezien? Al met al is het zeer vreemd..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-09-2008 10:20 #89922 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Afgebroken tandwielen van de distributie (B30)
<p>Er is een jaar of 20 geleden een slechte partij tandwielen op de markt geweest. Daarvan was het slaat van inferieure kwaliteit. Het lijkt erop dat zo'n oude set in jouw B30 is beland. Ze waren te herkennen aan het ingeslagen fabrikatie nr. Maar geen idee meer welk nr dat was helaas!</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-09-2008 15:15 #89921 door
<p>Het blok is als het goed is nog niet afgevoerd, ik ga dit eens even nakijken. Maar wanneer er iets tussen de tandwielen komt bij (snel) draaiende motor zal ieder tandwiel schade oplopen zou ik zeggen.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.