Nu dit weer, zucht....

• J. Kemeling
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2008 19:44 #50184 door J. Kemeling
Nu dit weer, zucht.... is gemaakt door J. Kemeling
<p>De B20 van mijn 142 had wat raars. na enig zoeken bleek er een nok van de nokkenas behoorlijk versleten. OK, dat moet dan maar. Andere nokkenas erbij, sleutelen maar. Kop eraf gehaald......shit, duidelijk verbrande klep....OK, dat kan er ook nog wel bij. Alles los, nokkenas vervangen, kop vervangen, starten....nee h&egrave;, er zit een TIK in....$#&!!. w.s. een krukaslager o.i.d.</p><p>Waarschijnlijk viel dat eerst niet op omdat die ene zuiger veel minder compressie had ivm lekke klep...NU DUS WEL, BAH! Nu moet ik op zoek naar een goed blok, al het werk (en geld) voor niks. </p><p>Sorry hoor, ik moest gewoon ff m'n frustratie kwijt.</p><p>Weet iemand nog een goed B20 blok voor weinig? </p><p>Hartelijke groeten, Joost.</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-09-2008 21:17 #89933 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Nu dit weer, zucht....
<p>Joost, echt geen behoefte aan om eens gek te doen en een revisieblok te nemen? Vaak kom je toch van de ene in de andere ellende.</p><p>Zo heb ik vorig een 'goed' blok uit een schadeauto mogen sleutelen die verdorie ook tot op de draad versleten bleek te zijn. Weliswaar stil maar met een fors olieverbruik. Als je wil dan kan je het blok overnemen. Marktplaats zal je ook wel kunnen helpen. Probeer anders Bas de Koning of zo.</p><p>Kost inderdaad een paar centen maar dan ben je gewoon klaar. Je kan het blok evt altijd nog verkopen straks.</p><p>Een B18 blok past ook gewoon en die zijn er genoeg. Qua vermogen scheelt dat weinig.</p>

Amazon Combi '66

• J. Kemeling
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2008 17:32 #89932 door J. Kemeling
Beantwoord door J. Kemeling in topic Nu dit weer, zucht....
<p>Ha marcel, ik moet er nog ff aan wennen, de auto reed gewoon. ja, stationair op 3 poten en hij miste wat vermogen. hij liep gewoon 145 op de teller. Nu heb ik er een paar honderd euro aan besteed en ben ik er voor mijn gevoel op achteruit gegaan....de balans tusen de waarde van de auto en de geldstroom die erin dreigt te stromen is verstoord en dat voelt niet goed. Maar het is ook wel weer zonde als de auto hierdoor aan zijn eind komt. Ik hoop op een mazzeltje, een goed blok, een wrak met een goed blok of iemand die een goed onderblok heeft met een slechte kop ofzo. Voorlopig rij ik er (voorzichtig) mee door.</p><p>Groeten, Joost.</p>

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-09-2008 22:18 #89931 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Nu dit weer, zucht....
<p>Zag net een B18 met bak en dubbele SU op Marktplaats voor 150 euro.</p><p> link.marktplaats.nl/195264415 </p><p>Hij is al gedemonteerd, dus je weet niet of hij goed is. De advertentie zegt van wel. </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD