Advies oude "pimped" B20 AUB
- Stretch Armstrong
- Junior lid
-
Minder
Meer
14-03-2026 15:30 - 14-03-2026 15:32 #1480220
door Stretch Armstrong
Advies oude "pimped" B20 AUB is gemaakt door Stretch Armstrong
Ik heb hulp nodig bij het identificeren van de aanpassingen die jaren geleden aan mijn B20-motor zijn gedaan.
De motor heeft Mahle-zuigers van 92 mm breed (gemeten) met de markering 92D8+ aan de binnenkant.
Bovenkant van de zuigers zijn niet vlak.
Vraag 1:
Zijn deze zuigers van een B21 motor?
####
De drijfstangen lijken te zijn aangepast om 24 mm zuigerpennen te accepteren. Dit is volgens mij niet 100% goed daan - zie conditie van zuigerpen in de foto.
De krukas is de "6 gaats" versie.
De motorblok is B20A met modern krukas pakkingen upgrades.
De cilinderwanden van de motor zijn versleten. De krukas is ook versleten, evenals de kleine uiteinden van de drijfstangen.
Ik denk dat het goedkoper is om de krukas te vervangen door een nieuwe dan hem te laten bewerken maar ik moest eerst bij Techotrans [Veendam] advies vragen.
Vraag 2:
Weet iemand of ik drijfstangen kan krijgen met 24 mm gaten voor de kleine uiteinden van de zuigerpennen die passen op een krukas met 6 bouten, of moet ik upgraden naar een krukas met 8 bouten?
De motor heeft Mahle-zuigers van 92 mm breed (gemeten) met de markering 92D8+ aan de binnenkant.
Bovenkant van de zuigers zijn niet vlak.
Vraag 1:
Zijn deze zuigers van een B21 motor?
####
De drijfstangen lijken te zijn aangepast om 24 mm zuigerpennen te accepteren. Dit is volgens mij niet 100% goed daan - zie conditie van zuigerpen in de foto.
De krukas is de "6 gaats" versie.
De motorblok is B20A met modern krukas pakkingen upgrades.
De cilinderwanden van de motor zijn versleten. De krukas is ook versleten, evenals de kleine uiteinden van de drijfstangen.
Ik denk dat het goedkoper is om de krukas te vervangen door een nieuwe dan hem te laten bewerken maar ik moest eerst bij Techotrans [Veendam] advies vragen.
Vraag 2:
Weet iemand of ik drijfstangen kan krijgen met 24 mm gaten voor de kleine uiteinden van de zuigerpennen die passen op een krukas met 6 bouten, of moet ik upgraden naar een krukas met 8 bouten?
Laatst bewerkt 14-03-2026 15:32 door Stretch Armstrong.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stretch Armstrong
- Junior lid
-
Minder
Meer
17-03-2026 19:15 #1480262
door Stretch Armstrong
Beantwoord door Stretch Armstrong in topic Advies oude "pimped" B20 AUB
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.