Volvo 240 1984 B21A schudden bij Constante snelheid

• Joost Roelof (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2025 12:17 - 21-03-2025 12:18 #1476611 door Joost Roelof (GAST)
Volvo 240 1984 B21A schudden bij Constante snelheid is gemaakt door Joost Roelof (GAST)
Ik heb een Volvo 240 gekocht Op gas en Benzine nu hebben we hem goed aan de loop en trekt en rijd hij goed maar als ik constant 45km/h probeer te blijven rijden gaat hij beetje stotteren/schudden? we hebben de verdeler kap rotor bougie kabels Bougies katalysator Dynamo vervangen Maar zonder resultaat Iemand enige idee wat het kan zijn?
Laatst bewerkt 21-03-2025 12:18 door Joost Roelof (GAST).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-03-2025 13:00 #1476613 door Hansw
Doet hij het zowel op LPG als op benzine dat schudden? En ook als je in een andere versnelling ongeveer hetzelfde toerental rijdt? 

Als je gewoon stilstaat ben je houdt het zelfde toerent al aan schudt hij dan ook met de motor? 

Waarschijnlijk te ver gezocht maar er zitten geen Kromme banden onder?

• Joost Roelof (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2025 13:16 #1476614 door Joost Roelof (GAST)
Beantwoord door Joost Roelof (GAST) in topic Volvo 240 1984 B21A schudden bij Constante snelheid
Ja het schudden is op benzine en lpg en in een hogere of lagere versnelling schokt hij ook
als de motor gewoon stationar draait schud hij niet
Als het toeren tall aan hou kan ik niet merken of hij erg schud
Nee banden staan er goed onder

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-03-2025 15:05 #1476615 door Hansw
Heb je de katalysator of de condensator vervangen ?  De condensator zou het ook kunnen zijn.  
En als je aan het ontstekingsasje voelt je , zit daar speling op?

En wat voor een carburateur zit erop? , is eventueel de zuiger goed gangbaar en zit er olie in de demper?

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
21-03-2025 15:06 #1476616 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Volvo 240 1984 B21A schudden bij Constante snelheid
Kijk eens naar de rubbers van de motorophanging en de versnellingsbak. Ik schat dat die van de versnellingsbak helemaal plat is en van de motor minstens 1 helemaal los is gekomen van het alu draagstuk. Daardoor ligt de motor lager en gaat de aandrijfas schuddelen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD