Onregelmatig lopen bij constant toerental

• Rob W (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
17-10-2008 17:00 #50121 door Rob W (GAST)
Onregelmatig lopen bij constant toerental is gemaakt door Rob W (GAST)
<p>Sinds gisteren loopt mijn B20A blok (145 uit 1971) onregelmatig bij een constant toerental.

Zodra ik gas bij geef/optrek loopt hij mooi maar stationair of op een constant toerental/last op de snelweg hapert hij, alsof hij af en toe een slag mist. Hij heeft het zowel op gas als op benzine, dus het lijkt mij een probleem met de ontsteking.</p><p>Klepspeling, timing, bougieafstand, contactpuntjes staan allemaal goed.
Condensator, verdelerkap, rotor, bougies, bougiekabels zijn allemaal recent nog vervangen, bougies zien er ook nog goed uit (lichtbruin).</p><p>Zou het de bobine kunnen zijn? Of een slechte accu met een te lage spanning? (overigens geen startproblemen)</p><p>Het vreemde is dat hij altijd perfect liep.
Vorige week heb ik een kleine lekkage bij een aansluiting van een koelslang opgelost, en iets teveel koelvloeistof bijgevuld waardoor er een flinke overdruk in het koelsysteem zat. Ik heb wat afgetapt tot normaal niveau. Daarnaast de voorpijp en middendemper van de uitlaat vervangen. Maar na beide aanpassingen nog een paar honderd kilometer probleemloos gereden.

</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Vincent Jans (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2008 20:34 #90143 door Vincent Jans (GAST)
Beantwoord door Vincent Jans (GAST) in topic Onregelmatig lopen bij constant toerental
<p>Hallo Rob,</p><p>Zou het zo kunnen zijn dat de slang van de vacuumdoos op de stroomverdeler los zit? Dit bij de carburateur of bij de vacuumdoos zelf. Dit veroorzaakt ook dat de motor onregelmatig op toeren draait. Wellicht te proberen. Zelf heb ik dit onlangs meegemaakt met een Peugeot, het duurde wel even voordat ik het zag. Groeten,Vincent</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD