ombouw van automaat 144 naar 4bak in 145

  • Abco Rodermond (GAST)
  • aanwezig
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-10-2008 20:04 #50108 door Abco Rodermond (GAST)
ombouw van automaat 144 naar 4bak in 145 is gemaakt door Abco Rodermond (GAST)
<p>hallo.</p><p>ik zit met het volgende probleem.</p><p>ik had een 68er 144 met bw35 automaat,de auto heb ik ondertussen gesloopt.</p><p>heb een 72er 145 gekocht zonder motor(die heb ik nog voor de vorige eigenaar uitgebouwd) maar met de 4 bak+vliegwiel. drukgroep en nw koppelingsplaten</p><p>nu was mn plan om de motor van de 144(b20)van de automaat te scheiden en daar de 4 bak achter te zetten.en dat geheel in de 145 te bouwen.</p><p>nu haalde ik de omvormer/converter van de motor af en zag tot mn stomme verbazing dat deze krukas 8 gaten heeft voor de bevestiging van het vliegwiel.</p><p>het vliegwiel wat ik heb (van de 145) heeft 6gaten,dit gaat dus niet passen..wat is nu wijsheid?want ik wil zowieso de automaat niet in de 145.</p><p>moet ik nu maar gaan kijken naar een andere versnellingsbak?of een andere motor?</p><p>of zou een drukgroep met koppelingsplaten van een 6 gaats passen op een 8 gaats vliegwiel?</p><p>wie heeft een oplossing?</p><p>met vr groet</p><p>abco</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • C. Vis
  • C. Vis's Profielfoto
  • aanwezig
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Lees meer
22-10-2008 22:40 #90224 door C. Vis
Beantwoord door C. Vis in topic ombouw van automaat 144 naar 4bak in 145
<p>er zijn starterkransen met 8 gaten dus moet het echt geen probleem zijn.</p><p>als je hem niet kan vinden moet je maar even roepen. misschien kan ik er aankomen.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-10-2008 23:28 #90223 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic ombouw van automaat 144 naar 4bak in 145
<p>Waarom, als je dan toch bezig bent bouw je de 145 niet om met een 5 bak van een 245 en gebruik hierbij ook het diff van die 144. Je weet niet wat je overkomt het toerental gaat behoorlijk naar beneden en het verbruik ook en het comfort wordt stukken beter. Want een originele 145 heeft vindt ik een behoorlijke interne motorgeluid. </p><p> </p><p>Er staat op marktplaats een 5 bak te koop.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • aanwezig
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
23-10-2008 11:25 #90222 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic ombouw van automaat 144 naar 4bak in 145
<p>Ik ben ook zoiets aan het doen, een BW35 vervangen door een M46. De B20 voor deze BW35 had ook een krukas met 8 gaten, deze blokken zijn in de 240 serie gebruikt.</p><p>Wat je nodig hebt is een plat vliegwiel met 8 gaten, die zitten behalve in de schakelversie van je late B20 ook in de vroege B21/23 (tot ca. 1983, niet turbo). Drukgroep zou er op moeten passen.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.