K-jetronic

  • Ronald Falke (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
25-10-2008 14:38 #50104 door Ronald Falke (GAST)
K-jetronic is gemaakt door Ronald Falke (GAST)
Ik lees dat de B20F motor uit de Volvo 145 E een Bosch D-Jetronics inspuitsysteem heeft, dat vele malen minder efficient is dan de opvolger: de K-Jetronic. Is het mogelijk om de K-Jetronic in de B20F te monteren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2008 07:30 #90235 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic K-jetronic
De twee systemen zijn hemelsbreed verschillend. Alles kan, maar dit klinkt als een volledige transplantatie, niet als een verbouwing. Overigens is de B20F de amerikaanse versie van de B20E. Als jouw auto 145 'E' heet, zal het waarschijnlijk de hogedruk versie zijn, de E. De F werkt op lagere compressie en is schoner vanwege oa. California regelgeving. De E is sterker dan de F.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2008 09:03 #90234 door Ben Flierman
Beantwoord door Ben Flierman in topic K-jetronic
<p>Ronald,</p><p> </p><p>Ben benieuwd wat de onderbouwing is van de stelling dat D-jet 'vele malen minder efficient' is dan K-jet. In mijn ogen is D-jet om verschillende redenen juist te prefereren boven K-jet, en niet andersom.</p><p> </p><p>Wat betreft montage van K-jet in plaats van D-jet: zoals als aangegeven door Rob is dat niet zomaar even een ombouw. Feitelijk kunnen beide systemen namelijk helemaal niks van elkaar gebruiken, waardoor je een compleet nieuw systeem aan het opbouwen bent. Ik zou de D-jet dan ook netjes laten zitten.</p><p> </p><p>Ben</p>

tinustuning.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2008 13:58 #90233 door Edwin Jongejan
Beantwoord door Edwin Jongejan in topic K-jetronic
De grootste zorg is het plaatsen van de luchtweger.
Als je die eenmaal geplaatst hebt kan je verder bouwen.
Het meeste werk zit 'm denk ik in het plaatsen van de injectors.
Dat is compleet anders dan de D-jet injectors.

Zo'n project gaat al gauw naar een half jaar .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Michiel Helsloot (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-10-2008 17:12 #90232 door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic K-jetronic
<p>De enige reden om om te bouwen is denk ik onderhoudsgevoeligheid. Voor de rest liever een D-jet dan een K-jet. Ik heb nog nooit gehoord dat de D minder efficient is dan de K.</p><p>De D-jet is wel wat storingsgevoeliger dan de K-Jet; er zitten veel meer (electrische) onderdelen in dat systeem; die hebben nog wel eens last van gecorrodeerde stekkertjes ed. De K-jet is vrijwel geheel mechanisch. Pas als de spinnenkop van de K-jet gaar is, dan houdt het dat systeem er mee op. Er valt ook weinig te &acute;tunen&acute; aan een K-jet.</p><p>Als je nu een D-jet hebt, gewoon laten zitten. Ombouwen kost meer werk dan je bespaart met het eenvoudigere onderhoud en levert, voor zover ik weet, geen vermogenswinst op.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.