compressie van b20 van psi of kpa naar bar?

• Abco Rodermond (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2008 20:32 #50096 door Abco Rodermond (GAST)
compressie van b20 van psi of kpa naar bar? is gemaakt door Abco Rodermond (GAST)
<p>ik wou de compressie testen van mijn b20 motor voor in de 145.</p><p>nu weet ik niet zeker of het een b20a of b motor is.... heeft wel een 8 gaats vliegwiel.</p><p>de compressiemeter die ik heb geeft aan in kPa en in PSI.</p><p>3 cilinders hebben een waarde van 180 kPa en eentje 175 kPa (psi ong 1200)</p><p>wat zijn die waardes omgerekend in bar?heb wel een haynes maar daar spreken ze weer over lb/sq inch</p><p>moet ik me zorgen maken over die waardes of is dat goed? het onderlinge verschil is niet groot.</p><p> </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Edwin Jongejan
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-10-2008 21:17 #90267 door Edwin Jongejan
Beantwoord door Edwin Jongejan in topic compressie van b20 van psi of kpa naar bar?
beetje bizzarre waarden.180 kpa zou 1,8 bar zijn (1 bar =100.000 pascal)
En 1200psi is ong. 80 bar ( 1bar= ong. 15 psi )

Uitgaande van normale waarden zou je denken aan:

eindcompressie 10 bar = 1000 kpa = 150 psi

• Abco Rodermond (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2008 21:40 #90266 door Abco Rodermond (GAST)
Beantwoord door Abco Rodermond (GAST) in topic compressie van b20 van psi of kpa naar bar?
<p>hallo,</p><p>sorry is mijn foutje.......</p><p>ik bedoelde 3 cilinders hebben een waarde van 180 psi en eentje 175</p><p>in kpa was het 3 van 1200 en de 4e 1150</p><p>met vr gr</p><p>abco</p><p> </p><p> </p>

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-10-2008 10:35 #90265 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic compressie van b20 van psi of kpa naar bar?
Zorgen moet je je maar maken als een of meer van de cilinders fors lager uitvallen dan de rest. Ik zou naar een oorzaak gaan zoeken bij een verschil van 10-20%. In jouw geval geen zorgen dus.

• Ton van Schilt (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2008 22:16 #90264 door Ton van Schilt (GAST)
Beantwoord door Ton van Schilt (GAST) in topic compressie van b20 van psi of kpa naar bar?
Abco

misschien heb je hier wat aan: www.gerard.nl/afdicht/technisch/omrekenen/omrekenen.htm
als je wilt omrekenen voor de rest is het juiste advies al geschreven

groet Ton

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD