Slaat af bij wegrijden

  • Rik Noorman (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-11-2008 17:30 #50086 door Rik Noorman (GAST)
Slaat af bij wegrijden is gemaakt door Rik Noorman (GAST)
Ik heb sinds het wat frisser en vochtiger is een probleem met mijn 164 uit 1969. De auto start prima, maar als ik weg wil rijden door de auto in drive te zetten zakt het toerental weg en slaat de motor uit. Na een aantal keren herstarten en weer afslaan bij het wegrijden doet hij het weer. Als de auto eenmaal goed warm is zijn deze klachten weg. Heeft iemand hier enig idee wat het zou kunnen zijn?
De auto rijdt alleen op lpg, het hele benzinesysteem is verwijderd (brandstofpomp en vlotternaalden)
Verder wil mijn auto ook niet stationair blijven draaien als hij in drive staat. Dit heeft volgens mij te maken met de afstelling van de verdamper, maar dit weet ik niet zeker.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Met vr. gr. Rik Noorman
Groningen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-11-2008 19:46 #90314 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Slaat af bij wegrijden
verdelerkap en rotor nog een beetje fris?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Rik Noorman (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-11-2008 20:31 #90313 door Rik Noorman (GAST)
Beantwoord door Rik Noorman (GAST) in topic Slaat af bij wegrijden
Ik zal de boel morgen eens lostrekken en controleren!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • D. Spieard (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-11-2008 21:00 #90312 door D. Spieard (GAST)
Beantwoord door D. Spieard (GAST) in topic Slaat af bij wegrijden
En vergeet vooral de bougiekabels niet, de grootste boosdoener in deze natte en koude periode. Bij twijfel altijd vervangen, inspuiten met vochtverdrijver helpt maar tijdelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-11-2008 23:28 #90311 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Slaat af bij wegrijden
<p>Het probleem zit hem in de choke, je geeft immers zelf al aan dat als ie warm is het dan wel goed doet. Ga niet aan de verdamper afstelling draaien want hij heeft het immers altijd goed gedaan, dus dat kan het niet zijn want dan komt je niet uit met het toerental als ie goed warm is, deze ligt dan veel te hoog wat je automaat bak niet leuk vindt als je hem in zijn D of R zet.</p><p> </p><p>Ik heb het zelf met een opel admiral gehad, die heeft een dubb zenith met een automatische electrische choke middels een opgerold bi-metaal. Deze bediende de chokeklep maar dit ging te snel. Wat het is was weet ik niet maar ik heb de stekkers eraf getrokken en heb de motor temp zijn werk laten doen en dat ging een stuk beter, bleef iets langer op een hoger toerental lopen, maar bleef in zijn D en R mooi rond lopen ook als het vroor dat het kraakte.</p><p> </p><p>Ik weet niet wat jij voor choke hebt, maar ik dank dus dat je choke niet meer goed functioneert.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Rik Noorman (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-11-2008 21:39 #90310 door Rik Noorman (GAST)
Beantwoord door Rik Noorman (GAST) in topic Slaat af bij wegrijden
Ik heb een handchoke, en als ik de choke met een warme motor iets verder uittrek dus een (te) hoog toerental (in N) heb naar mijn mening blijft hij wel aan in drive.
De auto rijdt trouwens alleen op LPG en niet meer op benzine. Morgen naar de garage voor apk, zal kabels kap en rotor even controleren en desnoods direct vervangen.

Bedank!

Ik hoor graag nog meer aanvullingen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • J.M.E.C. Coumans (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-11-2008 13:09 #90309 door J.M.E.C. Coumans (GAST)
Beantwoord door J.M.E.C. Coumans (GAST) in topic Slaat af bij wegrijden
<p>Hallo Rik,</p><p>Ik heb hetzelfde probleem, mijn 164 uit 1972 automaat, ik laat hem 's morgens wat langer in de p staan alvorens ik weg rij . Ik vroeg me trouwens af of de handshoke ook reageert bij het starten op lpg of is deze alleen voor het starten op benzine?</p><p>alvast bedankt , Jo Coumans</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Rik Noorman (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-11-2008 20:45 #90308 door Rik Noorman (GAST)
Beantwoord door Rik Noorman (GAST) in topic Slaat af bij wegrijden
De choke reageert ook op LPG. Ik heb (volgens mij) het probleem gevonden. De grote test komt morgenochtend als het blok ijs en ijskoud is, maar ik heb de kleppen gesteld en de bougies vervangen. Ze loopt weer als een zonnetje!
Kleine moeite, groot plezier!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2009 14:06 #90307 door Kees van Dorth
Beantwoord door Kees van Dorth in topic Slaat af bij wegrijden
De choke werkt op benzine 2-ledig. Als mengsel verrijker (met een klep in de carburator) en als handgas. Op gas alleen als handgas. Omdat je natuurlijk altijd op gas rijdt, kun je de menselverrijker pas laten beginnen bij chokeknop half uitgetrokken. Je hebt dan meer ruimte om de chokeknop te gebruiken als handgas, zowel op benzine als op gas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.