Bij starten op 4 cylinders, na 2 minuten op 2

• Arnold Koomen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2008 11:32 #50015 door Arnold Koomen
Bij starten op 4 cylinders, na 2 minuten op 2 is gemaakt door Arnold Koomen
Mijn B20A motor start goed, loop op 4 cylindeders. Maar al hij 2 minuten gelopen heeft gaat hij op 2 of 3 cylinders lopen.Klepspeling gecontroleerd, compressie bij alle cylindrs rond de 10, nieuwe kontaktpuntjes, bougiekabels en condensator. Als hij evev heeft stilgestaan (paar minuten) loopt hij bij starten eerst wee op 4 cyl, darna weer op 2 of 3. Wat zou het kunnen zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Theo Rutten
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
18-12-2008 11:38 #90646 door Theo Rutten
Beantwoord door Theo Rutten in topic Bij starten op 4 cylinders, na 2 minuten op 2
Ik zou het eens proberen met een andere bobijn...

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
18-12-2008 22:44 #90645 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Bij starten op 4 cylinders, na 2 minuten op 2
<p>Beste Arnold,</p><p>Ik heb iets dergelijks ook gehad met mijn vorige Amazon. Uiteindelijk na zeer veel getob, bleek het een scheurtje in het spruitstuk te zijn. Na dat ie warm werd, ging het scheurtje openstaan en kreeg je bovenstaande problemen. Na afkoeling was het weer weg. Controle bij warme motor met lekweg op het spruitstuk spuiten. Ander spruitstuk en hij loopt weer als nieuw. Succes. groet, Ronald</p>

• Robert van Es (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-12-2008 08:57 #90644 door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic Bij starten op 4 cylinders, na 2 minuten op 2
<p>Yep,</p><p> </p><p>Klinkt als een typisch geval van valse lucht.</p><p>Kan een scheurtje in het spruitstuk zijn, kan bij de carburateurvoet zitten, of het kan bij het inlaatspruitstuk op de kop zitten (daar heb ik het zelf gehad).</p><p>Tijdens draaien van de motor op de specifieke plekken spuiten met remmenreiniger. Gaat de motor opeens harder lopen, dan heb je locatie van je lek.</p>

• Arnold Koomen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2008 17:45 #90643 door Arnold Koomen
Beantwoord door Arnold Koomen in topic Bij starten op 4 cylinders, na 2 minuten op 2
<p>Mijn B20A zit in een Amazon uit 1966. Daar zit zo'n bobine met een pantserkabel in, ik heb wel een bobine uit een latere amazon maar die past dus niet. Dan eerst maar naar het spruitstuk kijken. Ik heb ook nog een spuitstuk uit een sloper liggen! Bedankt voor de goede raad</p><p>Arnold</p>

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-12-2008 21:25 #90642 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Bij starten op 4 cylinders, na 2 minuten op 2
Je kan de extra bobine wel tijdelijk aansluiten: de plus direct op de accu en verder zoals de andere bobine is aangesloten.
Dan kan je controleren of het probleem is opgelost. (Als de motor is uitgeschakeld wel de bobine weer loshalen..)
Succes!

• Arnold Koomen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2008 01:15 #90641 door Arnold Koomen
Beantwoord door Arnold Koomen in topic Bij starten op 4 cylinders, na 2 minuten op 2
<p>Eugen, bedankt voor de bobine-tip, dan kan ik in ieder geval kijken of het probleem bij de bobine ligt, dat is eenvoudiger dan eerst een ander spruitstuk monteren!</p><p>Arnold</p><p> </p>

• Arnold Koomen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2009 21:18 #90640 door Arnold Koomen
<p>Na een korte vakantie aan het werk gegaan: andere bobine maakt geen verschil. Remmenreiniger op hert spuitstuk spuiten: motor gaat sneller lopen! Na wat zoekwerk blijkt een van de moeten van het inlaatspruitstuk niet goed vast te zitten, probleem opgelost!</p><p>Arnold</p><p> </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD