loodvervanger??

  • René Lindhout (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
05-02-2009 18:53 #49884 door René Lindhout (GAST)
loodvervanger?? is gemaakt door René Lindhout (GAST)
<p>In mijn volvo amazone uit 1967 moet loodvervanger in volgens de vorige eigenaar.</p><p>het betreft hier een B18 met enkele stromberg carb.</p><p>klopt dit? </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2009 19:27 #91237 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic loodvervanger??
<p>Mijn mening: </p><p>nog afgezien van de discussie welke loodvervanger w&eacute;l en welke niet werkt kun je je afvragen waar het voor dient.</p><p>Ik weet dat men in Engeland erg panisch bezig is over het feit dat er geen lood in de benzine zit, maar als je een gereviseerde cilinderkop hebt is er geen reden om je zorgen te maken. </p><p>Heb je een originele kop trouwens m.i. ook niet, dan is de situatie hetzelfde als dat je op lpg rijdt zonder harde klepzittingen. Als je niet te wild rijdt (dus normaal!) dan gaat die kop gewoon 100.000 tot 150.000 km mee. Je moet w&eacute;l zeer regelmatig (elke 4-5 duizend kilometer) de kleppen moeten stellen. </p><p>Daarna zul je een koprevisie moeten laten uitvoeren of een gereviseerde kop (= gaskop) moeten aanschaffen. </p><p>Een v&eacute;&eacute;l groter probleem is de tegenwoordig behoorlijk aggresieve benzine met daarin allerlei toevoegingen + methanol, en de beperkte houdbaarheid!</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2009 20:50 #91236 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic loodvervanger??
<p>Ik sluit mij bij de mening van Tom aan.
Heb jarenlang met een niet aangepaste kop op loodvrij gereden en geen problemen ondervonden.</p><p> </p><p>Sterker nog; op mijn Moto Guzzi heb ik een jaar of 7 geleden een kop laten reviseren (de kleppen vielen er zowat uit! Die Italianen zijn rare knurften hoor.) In die gereviseerde kop zijn geharde klepzittingen geplaatst; de ander kop is nog altijd origineel.
Tot op heden heb ik geen verschil kunnen waarnemen dat bij de ene kop de kleppen sneller verlopen als in de andere kop. En die guzzi loopt gewoon op Euro95.</p><p> </p><p>Bedenk verder dat in een groot aantal amerikaanse staten al sinds de 60-er jaren geen druppel gelode benzine meer verkocht mocht worden. Alle Amazon's die daar rondreden hebben geen druppel loodvervanger gezien in hun leven. Als je je Amazon op tijd vertroetelt door hem (of haar?) de voorgeschreven service te verlenen kun je er nog heel lang plezier van hebben.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • René Lindhout (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
09-02-2009 17:24 #91235 door René Lindhout (GAST)
Beantwoord door René Lindhout (GAST) in topic loodvervanger??
<p>Tom en Han bedankt voor de reactie!</p><p>dan gaat er bij mij geen loodvervanger in! en met dat onderhoud zit het wel goed!!</p><p>bedankt</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.