revisie b30

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-02-2009 12:43 #49880 door
revisie b30 is gemaakt door
<p>Beste mensen,</p><p>Ik heb een volvo 164 uit 1970 met 215.000 km op de teller. Loopt heerlijk op LPG maar gebruikte veel olie. Heb toen de cylinderkop laten reviseren, maar het is zeker niet over. Het olieverbruik is ongeveer 1:500.</p><p>Wie heeft er ervaring met b30 blokken en kan me vertellen wat ik het beste kan doen of wat er aan de hand is? Ik heb zelf het idee dat het onderblok gewoon een beetje op is dus overweeg om opnieuw te laten boren en honen, overmaatse zuigers erin en als ik toch bezig ben de krukas ook maar gelijk aan te pakken. Natuurlijk kan dat, maar misschien is het heel overdreven? Ik hoor graag reacties.. </p><p>Bedankt! Arno de Jong</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-02-2009 13:16 #91251 door Eric Dezittere
Beantwoord door Eric Dezittere in topic revisie b30
<p>Naar een goed en eerlijk revisie bedrijf gaan, Daar zal lijke dat een motor met SLECHTS 215.000 km op de teller met een stel overmaatse zuigers en segmenten, na te zijn uitgeboord, weer goed is voor zeker nogmaals 250.000 km. Vooral kwaliteit van de nieuwe zuigers is hier belangrijk. Voor de rest zullen geen bijwerkingen aan krukas en zo nodig zijn. Wel belangrijk om intussen de staat van de nokkenas na te zien, (heeft niets te maken met olieverbruik) maar een goed bedrijf doet dit automatisch. Krukaskeerringen kunnen intussen ook vervangen worden.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Wim Vlasblom (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-02-2009 09:47 #91250 door Wim Vlasblom (GAST)
Beantwoord door Wim Vlasblom (GAST) in topic revisie b30
<p>Hallo Arno,</p><p>Ik heb zelf mijn b30 bij een km stand van 265000 volledig gereviseerd.</p><p>Alles is gedaan :harde klepzittingen,uitboren en nieuwe zuigers,stalen distributieset,nieuwe nokkenas,lagersschalen enz.</p><p>Ik heb hier nooit geen spijt van gehad.Wel is het zo dat je alle randapparatuur niet moet vergeten.</p><p>Een nieuwe motor met versleten ontsteking,dynamo,startmotor,carburateurs en dergelijke is geen goed idee.Dus deze moet je ook aanpakken.</p><p>Zelf alles de en monteren en naar een goed revisiebedrijf brengen scheelt natuurlijk flink in de kosten.</p><p>veel succes,</p><p>Wim Vlasblom</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2009 13:37 #91249 door Alex Janssen
Beantwoord door Alex Janssen in topic revisie b30
<p>Hallo,</p><p>Wie kan mij inlichten waar een ter zake kundig revisiebedrijf zich bevindt.</p><p>Rede voor deze vraag is dat ik in het verleden een bijzonder pijnlijke ervaring met een revisieberdrijf gehad heb.</p><p>Het volgende is gebeurd; ik had een compleet motorblok aangeleverd met de opdracht totale revisie, inhoudende krukas slijpen nieuwe lagers, nieuwe drijfstangbouten, nieuwe zuigers monteren. De chefmonteur aldaar verzekerde mij dat het motorblok weer 100% zou worden en hij stelde met nadruk de voorwaarde dat zijn bedrijf ook voor de montage zou zorgdragen, zodat kwaliteit gewaarbord zou zijn. Ik heb, ervan uitgaande en de beste man op zijn woord gelovend de revisieopdracht verstrekt.</p><p>Na verloop van tijd heb ik de motorblok opgehaald en in mijn auto gemonteerd. Motor laten lopen en ik hoorde een lichte tik bij +/- 1500 toeren, revisiebedrijf erbij gehaald, conclusie van de deskundige: kan geen kwaad. De zaak afgemonteerd en vol goede moed de motor in gaan rijden, tik bleef. Na 5000 km weer naar het bewuste bedrijf gegaan en de deskundige verzekerde mij deze tik is onschuldig en maakt u zich maar geen zorgen, dit is een kwestie van inlopen.Ik ga op vakantie naar Zwitserland en jawel op de Autobahn in de buurt van Heidelberg tijden een afdaling een geratel, een gierend geluid ik heb toen snel ontkoppeld en daarna een doodse stilte. Motorkap open en de schade was al zichtbaar, je kon de motor een handje geven, de drijfstang stak door het blok naar buiten.</p><p>ADAC erbij, de medewerker stelde vast: das Auto hat sein Herz in Heidelberg verloren. Naar een plaatselijke garage het blok gelicht en gedeeltelijk gedemonteerd, de schade in ogenschouw genomen en vervolgen op z'n Duits ein Befund zusammengesteld. De conclusie van de expert was vernietigend voor het revisiebedrijf dat dezecatasrophe op zijn geweten had. De inhoud van het expertiserapport was als volgt: drijfstang van de 3e cilinder is met een vijl bewerkt,drijfstangbout afgebroken en de 8 drijfstanbouten zijn niet vervangen, ondanks voorschrift, de oliepomp was eveneens niet vervangen of nabewerkt en en er waren zuigers van een ongedefinieerde herkomst gemonteerd in plaats van Mahle of Kolben- Schmidt zuigers, dus al met al knoeiwerk.</p><p>Het spreekt vanzelf dat forumlezers en ik niet op een bovenomschreven ervaring zitten te wachten</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Wim Vlasblom (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-02-2009 10:40 #91248 door Wim Vlasblom (GAST)
Beantwoord door Wim Vlasblom (GAST) in topic revisie b30
<p>De revisie voor wat betreft het leveren van de onderdelen en de diverse bewerkingen aan het gedemonteerde blok is bij mij met volle tevredenheid gedaan door SCHIEDAMSE MOTORENREVISIE BV</p><p>adres:<table id="detailsTbl" cellspacing="0" summary=""> <tbody> <tr> <td class="bizName"> </td> </tr> <tr> <td> <div class="lhAddr"><dl class="addrBlock"><dd>Coventrystraat 11 </dd><dd>3047AD Rotterdam</dd></dl></div> </td> </tr> </tbody></table></p><p>Dit is gedaan in 2000 dus of ze nog actief zijn weet ik niet.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.