b20 of b20e injectie of b20e dubbel carb.

• Arjen Koolschijn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2009 21:34 #49823 door Arjen Koolschijn (GAST)
b20 of b20e injectie of b20e dubbel carb. is gemaakt door Arjen Koolschijn (GAST)
ben nu al een tijdje met het project amazon bezig(8 jaar). en heb nu het idee om er maar heel veel pk(of kW) in te leggen.
maar weet nu eigenlijk niet welk blok ik het beste als basis kan gebruiken.
volgens mij heeft de injectie uitvoering standaard de meeste pk's.
is er iemand die het mij kan vertellen.?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-03-2009 10:51 #91487 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic b20 of b20e injectie of b20e dubbel carb.
<p>iemand die je hierbij kan helpen is tinustechniek , hij verkoopt al dat speelgoed.</p><p>zelf ben ik ook een aantal jaren aan het uitproberen met o.a. aangepaste kop , dubbele zijstroomcarburateurs ,</p><p>dellorto dhla40 van alfa romeo , snelle nokkenassen , spagetti spruitstukken enz enz.</p><p>het snelst waar ik mee gereden heb is de combinatie tt5 nokkenas en 2 maal dellorto dhla40 carbs.</p><p>is erg leuk , gaat erg hard , rijdt veel snelle moderne sportwagens zoek , maar je krijgt ook een auto waar je meisje</p><p>niet zo blij mee is tijdens een zondagsritje , het geeft de auto een agressief karakter die uitnodigd om veel te hard te gaan rijden , het is echt mogelijk om 200 te gaan.</p><p>de amazon begint met de dubbele dellortos letterlijk op een alfa romeo to lijken. als je dat wilt moet je het gewoon doen.</p><p>momenteel rijd ik met de tt3 nokkenas , in combinatie met de dubbele dellortos is in 1 klap het agressieve karakter weg.</p><p>de tt3 is veel tammer maar toch snel , sneller als een k as , voor mij een goed compromis , snel maar niet agressief</p><p>, hoewel tt5 was erg leuk.</p><p>p.s. houd er rekening mee dat veel medeweggebruikers het snelle accelereren en rijden niet begrijpen of willen begrijpen ofwel gewoon niet accepteren als je met een amazon een audi a8 zoek rijdt krijg je vreemde reacties en gedragingen van bepaalde karakters wat gewoon gevaarlijk is , houd hier rekening mee , ik heb het regelmatig moeten meemaken. </p><p>advies , begin voor het tunen met het aanpassen van de remmen en ophanging op alle punten , als je dit niet aanpast wordt het een gevaarlijke auto.</p>

• Arjen Koolschijn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 23:26 #91486 door Arjen Koolschijn (GAST)
Beantwoord door Arjen Koolschijn (GAST) in topic b20 of b20e injectie of b20e dubbel carb.
voor het cruisen op zondag middag heb ik een 265 staan.
wil niet zozeer heel hard met de amazon maar wel heel goed meekomen(of net iets sneller) met de rest van het verkeer.
ophanging wordt helemaal onderhanden genomen.
wat kan ik verbeteren aan de remmen? is het mogelijk om schijfremmen achter te bouwen?

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-05-2009 16:48 #91485 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic b20 of b20e injectie of b20e dubbel carb.
<p>Er is echt h&eacute;&eacute;l veel leverbaar voor het opfokken en verbeteren van een B20. Als je even google gebruikt zie wat er allemaal is.
Vooral in de VS is veel te krijgen tot turbosets aan toe. Zelfs ruilblokken met elk denkbare specificaties.</p><p>Leuk om te lezen!</p><p>Die ouderwetse motorfiets(race)carburateurs zijn ook geschikt te maken voor auto's, &oacute;&oacute;k voor een amazon. Dubbele webers etc zijn heden ten dage lastig te krijgen &eacute;n steeds duurder.</p><p>Volvo leverde immers ook in het verleden opvoersets, amazons konden goed meekomen ook in rally's.</p><p>Zorg in ieder geval dat je standaard remsysteem in topconditie is, hiet zijn ook allerlei verbeteringen te krijgen.</p><p>Een 245 achteras met schijven is pas te maken.</p><p>Winst kan je snel bereiken met een hogere compressie en evt snellere cq lichtere zuigers.</p><p>Bedenk wel dat als je wat verder gaat steeds m&eacute;&eacute;r dingen moet veranderen zoals zwaardere klepveren, sterkere oliepomp etc.</p><p>Een B230 turboblok erin kan natuurlijk ook!</p><p>gr marcel</p><p>PS Rene, ik ben het met je eens dat medeweggebruikers er gewoon domweg vanuit gaan dat een oldtimer altijd traag is. Ook wel eens op you tube gekeken met die amazon turbo? Alles fluit en sist, prachtig!</p>

Amazon Combi '66

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD