stationeer toerental niet omlaag te krijgen.

  • Sandro Faustini (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
16-03-2009 09:28 #49804 door Sandro Faustini (GAST)
stationeer toerental niet omlaag te krijgen. is gemaakt door Sandro Faustini (GAST)
<p>Ik heb een gereviseerde b 18 blok met een gereviseerde stromberg carb, deze is goed op co2 afgesteld.alle stangetjes en afstelschroeven staan op 0. Toch blijft de motor te snel stationeer lopen,bij een warme motor gaat het toerental nog sneller lopen. Bij het uitschakelen van de motor blijft hij nog napingelen. Wie kan mij verderhelpen.</p><p>Sandro.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-03-2009 10:01 #91581 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic stationeer toerental niet omlaag te krijgen.
Weet je zeker dat de gasklep of de chokeklep wel helemaal dichtstaan. Van de buitenkant kunnene alle stelschroefjes wel op 0 staan maar is dit inwendig ook zo. Ik neem aan dat je het stangenselsel naar de carb spanningsvrij hebt aangesloten. (zonder de veerdruk) Dit is nl ook in te stellen. Start hem is zonder dat je hem heb aangesloten op het gaspedaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sven Hakbijl (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-03-2009 21:45 #91580 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic stationeer toerental niet omlaag te krijgen.
Sandro,
Lijkt mij een ontstekingsprobleem. Waarschijnlijk staat de ontsteking te vroeg. Je zou, tijdelijk, de verdeler een klein stukje kunnen verdraaien. Dan zul je merken, dat als je de ene kant opdraait, de motor rustiger gaat lopen. Het nadieselen zal ook minder worden of verdwijnen. De andere kant op zal de motor steeds sneller geen lopen. Die moet je niet hebben, dus. Probeer wel om de ontsteking definitief goed af te (laten?) stellen met een stroboscooplamp, anders lukt het niet om hem perfect op tijd te krijgen.
Ik zou er niet te lang mee doorrijden; nadieselen kan schade opleveren aan je pasgereviseerde blok.
Succes, Sven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-03-2009 21:50 #91579 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic stationeer toerental niet omlaag te krijgen.
Is dit op gasof benzine?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2009 18:20 #91578 door Joan Tacx
Beantwoord door Joan Tacx in topic stationeer toerental niet omlaag te krijgen.
Komt mij bekend voor, vooral na het reviseren van de carburateur.
Dit kunnen twee dingen zijn de gasklep zit verkeerd om (de randjes zijn namelijk schuin afgesneden)
Of de gasklep zit niet helemaal goed.

De oplossing was bij als volgt.

Draai de twee schroefjes waarmee de gasklep op de as vast zit een beetje los.
Zodat de koperen klep een beetje kan bewegen.

Draai voorzichtig aan de gasklep as, zodat de klep dicht gaat.
Rammel een beetje aan het systeem zodat de klep precies goed valt en goed afsluit.
Hou de boel zo vast en draai de schroefjes weer vast, borg deze weer goed.

Carburateur weer monteren en opnieuw afstellen.

Succes
Ik ben benieuwd of dit het probleem is.

Groetjes
Joan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sandro Faustini (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
03-06-2009 21:28 #91577 door Sandro Faustini (GAST)
Beantwoord door Sandro Faustini (GAST) in topic stationeer toerental niet omlaag te krijgen.
<p>Alvast bedankt voor de tips. Het euvel is nog niet helemaal verholpen maar is al flink in toeren gedaald.</p><p>De ontsteking stond inderdaad te vroeg afgesteld. De gasklep was juist geplaats maar de vlotter bleek niet horizontaal te staan nadat die in de juiste stand was gezet is het toerental gezakt, </p><p>Mijn volvo rijd trouwens op benzine.</p><p>Sandro.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.