motor type

• Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-03-2009 16:41 #49778 door Joost Buiting (GAST)
motor type is gemaakt door Joost Buiting (GAST)
<p>Ik heb een motor uit een 144 gehaalt en ik kan niet achterhalen wat </p><p>het nu eigenlijk voor motor is.</p><p>Het nummer wat er op staat kan ik nergens terug vinden ook niet op volvo clasic .com</p><p>het nummer wat er op staat is B20 49 8250 95967.</p><p>Het blok lijkt mij orgineel bij de auto te horen (staat al 20 jaar stil)</p><p>ook zit er geen rode verf op het blok en de motor heeft 2 su carburateurs.</p><p> </p><p>wie weet wat voor motor het is???</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-03-2009 21:03 #91700 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic motor type
<p>Volgens dit overzicht is de 498250 een </p><p><font face="ArialMT" size="2"><font face="ArialMT" size="2">Type: B20A </font></font></p><p><font face="ArialMT" size="2"><font face="ArialMT" size="2">DIN: 82 </font></font></p><p><font face="ArialMT" size="2"><font face="ArialMT" size="2">SAE: 90 </font></font></p><p><font face="ArialMT" size="2"><font face="ArialMT" size="2">Nokkenas: A</font></font></p><p><font face="ArialMT" size="2"><font face="ArialMT" size="2">Carburateur: Stromberg </font></font></p><p><font face="ArialMT" size="2"><font face="ArialMT" size="2">Soort voertuig: geen opgave</font></font></p><p><font size="2">Volgens dit overzicht hoort de 498250 in een Volvo 1421348 (2)</font></p><p><font size="2">Dat wil zeggen:</font></p><p><font size="2">Volvo 142</font></p><p><font size="2">- 2-deurs</font></p><p><font size="2">- Met B20A motor (want van na 1969)</font></p><p><font size="2">- Standaard model zonder open dak</font></p><p><font size="2">- Vier versnellingen</font></p><p><font size="2">- Linksgestuurd en in elkaar gezet in Belgie</font></p><p><font size="2">Of deze motor origineel bij deze auto hoort kun je aan de hand van het chassisnummer misschien opvragen bij Ulla Bergwall (ubergwal (at) volvocars.com). Maar de kans is klein omdat hij dus in Belgie in elkaar is gezet.</font></p><p><font size="2">De dubbele SU carburateurs is alleen dus al niet origineel.</font></p><p><font size="2">Succes!</font></p><p><font size="2">Groeten Lars</font></p><p><font size="2"></font> </p>

• Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-03-2009 22:31 #91699 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic motor type
<p>bedankt lars voor je reactie.</p><p>Zo zie je maar weer dat ook al lijkt alles orgineel te zijn het niet zo hoeft te zijn.</p><p> </p><p>Groeten joost</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD