grotere kleppen

Lees meer
04-05-2009 22:25 #49716 door Jan Homma (GAST)
grotere kleppen is gemaakt door Jan Homma (GAST)
<p>Hallo liefhebbers,</p><p>Ik ben bezig met het reviseren van een B20 A blok en heb onder anderen in de cilinderkop inlaatkleppen van 44 millimeter in laten frezen. Het liefst zou ik hier nog geharde zittingen in willen hebben maar het bedrijf dat dit voor mij doet is bang dat er wellicht te veel materiaal uit gefreesd moet worden met de kans dat ze in het koelcircuit uitkomen.</p><p>De vraag is dus kunnen we dit zonder meer uitfrezen zonder de kop te verprutsen?</p><p>Groeten Jan.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-05-2009 19:17 #91987 door Rob Hendriks
Beantwoord door Rob Hendriks in topic grotere kleppen
<p>Jan, de latere B20 motoren, vanaf 1974, te herkennen aan de inlaatplaatsen voor de injectors van de B20E, maar dan zonder gaten, zijn standaard voorzien van de 44 mm inlaatkleppen. Dat is niet raar, de B20E is standaard uitgerust met de 44 mm inlaatkleppen, om daar in combinatie met injectie ook meer vermogen uit te halen. In principe zijn het dezelfde cilinderkoppen, dus zou het theoretisch mogelijk moeten zijn die grotere zetels erin te frezen en te persen. Het zou ook aardig zijn om dat met een kop die weg kan, uit te proberen en te zien waar een redelijke grens zou liggen. Dat zou voor de club weer welkome informatie zijn.</p><p>Rob Hendriks</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • aanwezig
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
15-05-2009 11:41 #91986 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic grotere kleppen
<p>Geharde zittingen zijn alleen voor uitlaatkleppen echt zinvol, die worden immers het heetst. Inlaatkleppen worden door de het binnenstromend mengsel afgekoeld.</p><p>Ik neem niet aan dat het een circuitauto gaat worden?</p><p>Wellicht zou je een donorkop kunnen aanbieden om te kijken hoever je kan gaan als je het toch graag zou willen.</p><p>Er is een engelse site (of was het amerikaans?) die tuning levert voor B20 in alle vormen. check eens. Of bel eens?</p>

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • D. Spieard (GAST)
  • aanwezig
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-05-2009 11:57 #91985 door D. Spieard (GAST)
Beantwoord door D. Spieard (GAST) in topic grotere kleppen
<p>De E cilinderkop heeft een iets grotere ovale verbrandingsruimte.</p><p> byfiles.storage.live.com/y1prkpB_DTblBup...bse3SGCVhtMl7dakL5k8 </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-05-2009 10:32 #91984 door Jan Homma (GAST)
Beantwoord door Jan Homma (GAST) in topic grotere kleppen
<p>@Rob, Het is, gezien de hoogte van de kop en het ontbreken van de inlaatplaatsen van de injectors, gewoon een B20A kop. Momenteel heb ik niet de beschikking over een 'offerkop' om dit eens uit te proberen.</p><p>@Marcel, Dit van de uitlaatkleppen hebben we al besproken en dat is het probleem ook niet. Het wordt ook niet een circuitauto, het is wel de bedoeling dat ie wat meer vermogen moet gaan leveren door o.a. het toepassen van een andere nokkenas (<em>2A7001</em> van IPD) en andere carburateurs.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-05-2009 20:40 #91983 door Ben Flierman
Beantwoord door Ben Flierman in topic grotere kleppen
<p>Jan,</p><p>Het kan. Je kunt 44mm kleppen pakken en een harde zitting plaatsen. Hou de diameter wel zo klein mogelijk, en hetzelfde voor de hoogte van de insert. Waar laat je de kop aanpassen als ik vragen mag? Er zijn veel bedrijven die een kop zogenaamd 'sneller' maken, maar wat alleen geld kost, en geen resultaat heeft. Ook de keuze voor de IPD nokkenas heeft niet mijn voorkeur. Er zijn veel betere, modernere nokkenassen te koop. Heb je al eens hier gekeken: www.tinustechniek.nl/1-onderdelen-motor-int.html </p><p>Gr. Ben</p><p> </p>

tinustuning.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-05-2009 19:51 #91982 door Jan Homma (GAST)
Beantwoord door Jan Homma (GAST) in topic grotere kleppen
<p>Hallo Ben,</p><p>Ik heb de kop naar een bedrijf bij ons in de buurt waar ik wel vertrouwen in heb (De Jong te Joure) Zij zijn niet gespecialiseerd in het tunen. Er is ook geen sprake van echt tunen, enkel een grondige revisie met nieuwe zuigers, lagers, oliepomp enz. Er komen er echter wel grotere inlaatkleppen met dubbele klepveren in met de IPD as dus. Dat wordt de enige aanpassing aan de kop.</p><p>Natuurlijk heb ik ook eerst ook wel op jouw site gezien, deze van IPD komt dicht in de buurt van de TT3. Ik had echter veel meer boodschapjes en heb de keuze daarbij toch op IPD laten vallen.</p><p>Ik zal dit van de harde zittingen meenemen naar de firma De Jong en dit daar bespreken. In ieder geval bedankt voor je antwoord.</p><p>Groeten Jan.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.