b20 A cilinderkop flowen

• Ronald Sluijter (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
20-05-2009 23:23 #49690 door Ronald Sluijter (GAST)
b20 A cilinderkop flowen is gemaakt door Ronald Sluijter (GAST)
<p>hallo ik heb een vraag.</p><p>ik ben een amazone met een b20 A nu ben ik van plan om hem in de toekomst wat sneller te maken.</p><p>zo heb ik al su hs6 carb en een 4-2-1 spruitstuk liggen.</p><p>nu was de vraag hebben jullie ervaring met flowen ik had gehoord dat je dan de in en uitlaat poorten gelijk maakt met die van je spruitstukken klopt dit? en is dit zelf tedoen ik vind prutsen leuk maar weet niet welke spullen ik nodig heb .</p><p>ik heb ook nog een vraag over de tt5 nokkenas van tinustechniek heeft iemand daar ervaring mee icm dubbele su?</p><p>mvg ronald</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ben Flierman
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
22-05-2009 11:20 #92137 door Ben Flierman
Beantwoord door Ben Flierman in topic b20 A cilinderkop flowen
<p>Ronald,</p><p>Klinkt misschien wat cru, maar als je 'prutsen' leuk vindt, moet je niet aan een cilinderkop gaan zitten. </p><p>Flowen heeft tevens niks te maken met het laten aansluiten van de poorten op de spruitstukken. Ik raad je ook af dat te doen: de kop zal er namelijk <strong>trager</strong> door worden!</p><p>TT5 en dubbele SU's is mogelijk, hoewel de TT5 met name is bedoeld voor wat snellere carburateurs.</p><p>Als je nu een standaard B20A kop hebt, en je gebruikt 2x SU HS6 dan zou ik de TT3 as nemen: geeft een heel mooi stuk extra koppel en vermogen. En ga dus <strong>niet</strong> aan de kop knutselen, of laat het doen.</p><p>Gr. Ben</p>

tinustuning.nl

• Ronald Sluijter (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
24-05-2009 11:24 #92136 door Ronald Sluijter (GAST)
Beantwoord door Ronald Sluijter (GAST) in topic b20 A cilinderkop flowen
<p>dankje wel voor je reactie.</p><p>dan blijf ik er maar van af ik dacht dat het aleen glad maken was en de aansluitingen gelijk maken maar dat heb ik dus verkeerd begrepen.</p><p>nog een vraag ik ben de su hs6 aan het opknappen maar er zitten nu kf naalden kan ik die weer bestellen voor die tt3 as of moet ik een ander type nemen?</p><p>mvg ronald</p><p> </p>

• Ben Flierman
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
24-05-2009 12:18 #92135 door Ben Flierman
Beantwoord door Ben Flierman in topic b20 A cilinderkop flowen
<p>Dag Ronald,</p><p>De KF-naald is zowiezo geen 'fijne' naald. Als je nieuwe besteld, neem dan de KD-naald.</p><p>Gr. Ben</p>

tinustuning.nl

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD