B20E

  • pieter beeckx (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
18-07-2009 18:28 #49589 door pieter beeckx (GAST)
B20E is gemaakt door pieter beeckx (GAST)
<p>ik had graag geweten of er een verschil was in het Onderblok van een b20E met een b20A</p><p> </p><p>want ik heb nog een gereviseerd blok liggen (onderblok) dat een b20A is , </p><p>en de b20E is niet zo goed meer , kan ik het onderblok wisselen ? </p><p>met dan de nokkenas erin van de B20E ?</p><p> </p><p>mvg pieter</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-07-2009 20:26 #92646 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic B20E
<strong>Onderblokken zijn uitwisselbaar. Dus je kan je B20A gebruiken en er een B20E van maken met een D nokkenas en een E kop.</strong>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • pieter beeckx (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
21-07-2009 09:14 #92645 door pieter beeckx (GAST)
Beantwoord door pieter beeckx (GAST) in topic B20E
<p>ik heb al wel 1 verschil gevonden , </p><p> </p><p>de E heeft voor het inlaatspruitstuk er een stang onderzitten ( om het spruitstuk te steunen) </p><p>de bout waarmee dit aan de motor vaasthangt draai je in het blok (naast de alternatorsteun)</p><p>in het b20A blok dat we hier hebben is het gat niet in</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-07-2009 20:31 #92644 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic B20E
Dat is vreemd, ik heb ook een B20A onderblok gebruikt voor mijn B20F en daar zit het gat met schroefdraad gewoon in. Het gat zit recht boven het middelste gat waar de motorsteun mee op het blok vast zit geschroefd. Voor zover ik weet zit er geen verschil in de B20 onderblokken. Of heb je een opgeboorde B18 ipv een B20? Een B18 heeft het cijfer 48 ingegoten, de B20 het cijfer 49. Je kan het cijfer rechtboven het gat van de oliepeilstok vinden tegen de bovenrand aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • pieter beeckx (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
22-07-2009 23:42 #92643 door pieter beeckx (GAST)
Beantwoord door pieter beeckx (GAST) in topic B20E
<p>hallo , </p><p> </p><p> </p><p>als het blok terug is van het boren dan zal ik eens foto's nemen, inwendig hebben we niets anders gezien dan de andere b20 blok ,</p><p> in het b20E zit de schroefdraad erin </p><p>in het andere blok niet , maar wel een verdikking dus eigenlijk gewoon zelf boren en schroefdraad tappen (is een blok van begin 70 uit een 142)</p><p>en dan het blok van 1968 uit mijn amazon daar zit niets geen verdikking ook niet</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-07-2009 09:13 #92642 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic B20E
<p>Bij mij zit er ook een gat in het B20A onderblok (4969)</p><p>In mijn B18B onderblok (4968!) zit geen gat.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sven Hakbijl (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-07-2009 23:28 #92641 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic B20E
Was het niet zo dat een E een verzwaarde krukas en lagers had? Zou dat dan zomaar passen?
Groet, Sven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.