Resultaat testbank B20E

Lees meer
22-07-2009 17:04 #49584 door Willy Beer
Resultaat testbank B20E is gemaakt door Willy Beer
<p>Na aanpassing van de sproeiers volgende resultaten (testbank= Dynostar)</p><p>Vermogen: 130PK aan een 6000t/min</p><p>Koppel: 184Nm aan 3500t/min</p><p>Gevoel: grote vermogenwinst bij meer dan 5000t/min</p><p> soepeler naar hogere toeren</p><p>Verbruik op autostrade bij 120 - 130km/u: 1:10 (!) was voor de afstelling: 1:6</p><p>We zullen later eventueel nog wat aanpassingen doen o.a. aan het luchtfiltersysteem, een electrische fan, een andere nokkenas, enz...</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Edo Dijkgraaf (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-07-2009 21:37 #92678 door Edo Dijkgraaf (GAST)
Beantwoord door Edo Dijkgraaf (GAST) in topic Resultaat testbank B20E
Ik ben hier nog ietwat vers. Ik begrijp dat je bij BBCP oid geweest bent. Iets meer toelichting zou het verhaal nog smeuiger maken. Ik wil hier graag meer over lezen.

Groet,

Edo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Edo Dijkgraaf (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-07-2009 21:38 #92677 door Edo Dijkgraaf (GAST)
Beantwoord door Edo Dijkgraaf (GAST) in topic Resultaat testbank B20E
Ik ben hier nog ietwat vers. Ik begrijp dat je bij BBCP oid geweest bent. Iets meer toelichting zou het verhaal nog smeuiger maken. Ik wil hier graag meer over lezen.

Groet,

Edo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • pieter beeckx (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
22-07-2009 23:45 #92676 door pieter beeckx (GAST)
Beantwoord door pieter beeckx (GAST) in topic Resultaat testbank B20E
<p>zit nu de originele K of D nokkenas van de E er nog in ?</p><p> </p><p>aan welke nokkenas denk je ? om er later in te zetten ?</p><p> </p><p>wat is er eigenlijk nog aan het blok gedaan ? vliegwiel afgedraait ofzo ? </p><p>het zijn al mooie resultaten nu op de testbank </p><p>zetten ze ook een lambda sonde in de uitlaat ? of gewoon achteraan in de pijp de meter erin ?</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-07-2009 08:27 #92675 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Resultaat testbank B20E
<p>Ik was gisteren bij Speed Centre in Geldermalsen (geen aandelen)</p><p>Wat is er gewijzigd aan de motor:</p><p>-B20E ipv B18B met 2x Weber 45DCOE met K&N luchtfilters.</p><p>-K-nokkenas</p><p>-zuigers en drijfstangen gelijk gemaakt tot op 1 gram</p><p>-in- en uitlaatspruitstuk bewerkt</p><p>-doorboorde klepstoters</p><p>-nieuwe kleppen + veren</p><p>-alu distributietandwiel</p><p>-zelfgemaakte grotere uitlaat 4-2-1</p><p>-123 ontsteking op curveA met 13&deg; vaste voorontsteking en vacuumvervroeging.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-07-2009 08:31 #92674 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Resultaat testbank B20E
<p>Bij Speedcentre plaatste men een lambdasonde in de uitlaat;</p><p>Vliegwiel niet afgedraaid. Wordt gebruikt in rittensport niet in race.</p><p>De motor draaide een kleine 7000t/min zonder problemen, bv geen zwevende kleppen.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2009 09:57 #92673 door Ben Flierman
Beantwoord door Ben Flierman in topic Resultaat testbank B20E
<p>Mooie resultaten Willy!</p><p> </p><p>130pk op de achterwielen is erg lekker. De 45 DCOE webers kunnen op zich echter veel meer pk's ondersteunen. Het gebruik van een goede nokkenas zal je dus zeker nog (veel) meer pk's geven. Ter vergelijking: Een B20 met B20A-kop (dus kleine kleppen) met TT5 as en een Weber Outlaw (duidelijk kleiner dan de DCOE 45) geeft ook 130 pk. Er valt dus zeker nog wat meer uit je blok te halen, maar zoals gezegd: 130pk is al erg lekker! ;-)</p><p> </p><p>Ben Flierman</p>

tinustuning.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2009 13:44 #92672 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Resultaat testbank B20E
<p>Ik heb de grafieken nog eens nagekeken en het vermogen en het koppel zijn wel de waarden aan de motor en niet aan de achterwielen! (losses added: 0,11pk/kmh).</p><p>Als ik nu vergelijk met de fabriekscijfers van de B20E ( P1800E) heb ik 10pk gewonnen (van 120 naar 130pk) maar voor het koppel van 123Nm naar 184Nm (beiden bij 3500t/min) is dit een winst van 50%! Een hoger koppel was ook de bedoeling van begin af aan en niet zo zeer de pk's.(rittensport)</p><p>Een andere nokkenas staat op het programma voor later (de vermogenbank kost me te veel) maar een ander luchtinlaatsysteem zal sneller aan de beurt zijn.</p><p>Willy</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-08-2009 13:59 #92671 door Ben Flierman
Beantwoord door Ben Flierman in topic Resultaat testbank B20E
<p>Dag Willy,</p><p> </p><p>De B20E heeft standaard 124 pk (DIN) bij 6000 en 155 Nm (DIN) koppel bij 3500. Je winst is dus iets beperkter (6pk en 29Nm), maar nog steeds is alle winst leuk natuurlijk!!</p><p> </p><p>Groeten Ben</p>

tinustuning.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-08-2009 16:04 #92670 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Resultaat testbank B20E
<p>Hallo Ben,</p><p>Zijn dat niet de waarden zoals de B20E in de 144 staat? Ik had vergeleken met de P1800E. Maar geen probleem hoor. Nu is het eindelijk een "echte" sportwagen geworden!</p><p>Beste groeten, Willy</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.