motor schudt

• Arnic de Winter
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
06-08-2009 08:56 #49557 door Arnic de Winter
motor schudt is gemaakt door Arnic de Winter
<p>Goedendag,</p><p> </p><p>Onlangs mijn Amazone uit 1967 een beurt gegeven: kleppen en contactpunten gesteld, luchtfilter vervangen,nieuwe olie,rotor en verdeelkap vervangen en de ontsteking op tijd gesteld.Dit laatste overigens op het gehoor omdat door verdraaiing van de assen de merktekens niet meer overeenkomen .</p><p>Motor start prima,loopt en trekt goed,rijdt gemakkelijk 130 km per uur maar schudt behoorlijk bij het stationair lopen.Wat is er verkeerd gegaan? Is er een methode om het ''op tijd stellen'' wat nauwkeuriger te doen?</p><p>Wat tevens opvalt is dat als ik het luchtfilter iets afsluit, de motor sneller gaat lopen;is dit normaal?Auto loopt op LPG.</p><p>Jullie gewaardeerde hulp zie ik graag tegemoet.</p><p>Arnic de Winter</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-08-2009 14:36 #92810 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic motor schudt
<p>Hallo!</p><p>
Om te beginnen zou ik er toch voor zorgen dat de distributiewielen weer zitten zoals ze horen te zitten! Je kleptiming klopt zo &oacute;&oacute;k niet! </p><p>Ten tweede kan schudden ook worden veroorzaakt door een verkeerd mengsel. (Maar ik houd het op het eerste)</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Foppe Talman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-08-2009 17:15 #92809 door Foppe Talman
Beantwoord door Foppe Talman in topic motor schudt
goededag,

ik denk dat je met remmen reiniger even wil controleren of je spruitstuk lekt, valse lucht wil nog wel eens voor vlink schudden zorgen.

succes

• Sven Hakbijl (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-08-2009 18:40 #92808 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic motor schudt
Een hele goede methode is om het bovenste dode punt van cilinder no. 1 in de compressieslag op te zoeken en dan te kijken of het ontstekingstijdstip iets daarvoor ligt. Als je dat punt hebt gevonden, kun je vaak op de poelie van de krukas wel iets herkennen. Zonodig iets schuren, en dan moet toch een gradenverdeling boven komen.

Wanneer de nokkenas en de krukas t.o.v. elkaar verdraaid zijn, zou je toch ook andere klachten moeten hebben, en zou de auto niet op z'n sloffen 130 halen. Ik weet nog dat ikzelf bij m'n eerste Volvo desperaat heb gezocht naar de markeringen op de poelie, om de ontsteking te stellen maar na een beetje schuren en poetsen heb ik alles toch gevonden.

Dat schudden is meestal een teken van een te arm mengsel. En als alles in orde lijkt, nijg ik naar de oplossing die Foppe Talman aandraagt: Zoeken naar valse-lucht openingetjes met remmenreiniger. Valse lucht betekent: Teveel lucht voor de aangezogen benzine = te arm mengsel.

Succes met zoeken.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-08-2009 21:59 #92807 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic motor schudt
<p>Je schrijft dat je ook je luchtfilter hebt vervangen. Was het oude luchtfilter erg vervuild?</p><p>Als je blok goed liep op het oude luchtfilter-dat erg vervuild was- dan zal hij met een nieuw luchtfilter op een armer mengsel draaien met een schuddend blok als gevolg bij stationair draaien.</p><p> </p><p>LPG is nu eenmaal erg gevoelig voor een vervuild luchtfilter; tijdig vervangen dus en eventueel bij de garage langs rijden om je gas opnieuw af te stellen met een CO meter.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD