inhouden op lpg
- J.M.E.C. Coumans (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-08-2009 13:30 #49541
door J.M.E.C. Coumans (GAST)
inhouden op lpg is gemaakt door J.M.E.C. Coumans (GAST)
<p>Hallo Volvo-forumlezers,</p><p>Mijn 164, 1972 met carborateurs, loopt zowel op lpg als benzine. Sinds enige tijd als ik weer wil optrekken na bv te hebben afgeremd voor een stoplicht of na het uitkomen van een bocht, houdt hij in, reageert niet direkt op gasgeven en het duurt even voor hij weer oppikt en op toeren komt. Soms gaat dit ook gepaard met een licht plof alvorens weer te reageren op het gaspedaal. Bij het rijden op benzine heb ik dit probleem niet. Komt jullie dit bekend voor en weet je hoe eea is op te lossen of waar ik hiermee tercht kan ( zuid Limburg) dan bij voorbaat dank voor jullie reacties</p><p>Jo </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-08-2009 17:53 #92868
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic inhouden op lpg
dit zijn verschijnselen bij een fout mengsel , ik denk te rijk , uit het verhaal maak ik niet op dat er tussentijds aan de afstelling is gedraaid , de afstelling is dus verlopen, is het luchtfilter wel schoon , eventueel even proberen zonder luchtfilterelement , als dit niet helpt zal het gasmengsel afgesteld moeten worden.
14-08-2009 19:18 #92867
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic inhouden op lpg
De kans is ook aanwezig dat de verdamper moet worden vervangen, zo'n ding gaat niet eeuwig mee...
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-08-2009 22:22 #92866
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic inhouden op lpg
Op LPG is een auto vele malen gevoeliger op de ontsteking. Benzine is nu eenmaal makkeleijker te ontsteken dan lpg. Kijk daarom goed de puntjes/verdeelkap/rotor en vooral de bougiekabels na. Ook moeten de bougies iets krapper staan dan op benzine. Probeer dat eerst.
Amazon Combi '66
19-08-2009 18:12 #92865
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic inhouden op lpg
<p>Bekend probleem bij de 6-pitter, heb het volgende gedaan. Hiermee loopt hij goed op LPG maar dieselt soms nog na op loodvrij 98</p><p>1. gasmengstuk goed schoon houden</p><p>2. warmere bougies, ik kom goed uit met BPR6HS van NGK </p><p>3.bougies iets wijder afstellen</p><p>4.electronische ontsteking bv 123 ignition (heb ik op mijn verlanglijst staan) weet dus nog niet wat het verschil is</p>
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-08-2009 12:25 #92864
Beantwoord door J.M.E.C. Coumans (GAST) in topic inhouden op lpg
<p>Alvast bedankt voor jullie advies, ga ermee aan de slag, wat me wel opvalt is dat Marcel Smelter adviseerd om de bougies iets krapper te stellen terwijl Ed van der Zee ze wijder adviseerd. Welke van de twee is de beste, misschien te verklaren ?</p><p> </p>
- Peter Kruiswijk (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
23-08-2009 07:45 #92863
door Peter Kruiswijk (GAST)
Beantwoord door Peter Kruiswijk (GAST) in topic inhouden op lpg
<p>Krapper stellen van de bougies is onjuist. lpg heeft een hogere ontstekingsspanning nodig. als je de bougies krapper zet dan zal de bobine een lagere spanning kunnen opbouwen want de vonk kan dan sneller overslaan naar de massa elektrode. Het beste is de bougies vervangen door iridium bougies. wel moet de motor goed zijn afgesteld op benzine, carb. goed gesyncroniseerd, co goed afgeteld en de ontsteking 1 graad vroeger zetten. kleppen geod geteld.</p><p> </p><p>succes</p><p>peter</p>
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-09-2009 12:43 #92862
Beantwoord door J.M.E.C. Coumans (GAST) in topic inhouden op lpg
<p>Garage Poulissen in Urmond heeft de kleppen gesteld en de onsteking (deze was helemaal verlopen) weer juist afgesteld. Probleem opgelost, loopt weer als een zonnetje, bedankt voor jullie reacties</p>