Bloblobblob

• Ido Kempkes (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2009 17:05 #49531 door Ido Kempkes (GAST)
Bloblobblob is gemaakt door Ido Kempkes (GAST)
<p>Aangezien ik mometeel een beetje weinig tijd heb en van nature een beetje lui ben aangelegt, leg ik de vraag hier neer.</p><p> </p><p>Mijn Ama met B18 mer Zenith VN34 carburatie maakt met alleen warme motor het geluid van een auderwetse motorboot, alleen bij stationair.</p><p>Spruitstukpakking heb ik al vervangen, dat loste het probleem ook niet op en boven de 1000-1200 rpm, is het geluid weg.</p><p>Zij is er plotseling mee begonnen</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-08-2009 18:35 #92934 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Bloblobblob
distributie tandwiel ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Ido Kempkes (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2009 19:22 #92933 door Ido Kempkes (GAST)
Beantwoord door Ido Kempkes (GAST) in topic Bloblobblob
<p>Lijkt me sterk omdat ze op iets hoger toeren wel normaal klinkt, is alleen bij stationair, feb we ontdekt dat de uitlaat lek is.</p><p>Maar het klinkt als 1 cilinder, moet de compressie nog meten</p>

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-08-2009 10:08 #92932 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Bloblobblob
<p>Heeft niets te maken met je compressie, Kijk even naar de onsteking of vervang deze en zet hem weer ff op tijd. Die van mij had het eerst ook heel erg na lange stilstaan maar zoetjes aan met nieuwe ontsteking, bougies, kabels en goed op tijd zetten is het een heeeeeeeeeeel stuk minder. </p><p> </p><p>Bij de gas afstelavond van regieo NW had menig amazon hetzelfde en dit was grotendeels ook weg te krijgen door een betere Co2 afstelling. </p><p> </p><p>Dus eerst je ontsteking goed hebben en op tijd zetten en dan Co2 meting laten doen en dan moet het goed komen.</p>

• Kees Vos
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-08-2009 13:22 #92931 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Bloblobblob
Als er ruimte komt op de distrubutie tandwielen dan hoor je dat het eerst bij stationair lopen,dus de suggestie van Ed van der Zee niet gelijk aan de kant schuiven. Verder moet de motor natuurlijk goed afgesteld zijn.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD