stelbout tuimelaar

Lees meer
22-08-2009 15:28 #49528 door Theo Geurts
stelbout tuimelaar is gemaakt door Theo Geurts
<p>Hallo Allemaal</p><p>een vraag aan jullie,</p><p>bij mijn amazon b 18 motor is de klepstelbout in de tuimelaar</p><p>afgebroken, hoe kan ik deze het beste vervangen zonder veel te demonteren.</p><p>theo geurts.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2009 18:10 #92955 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic stelbout tuimelaar
Als de tuimelaar niet op de klep duwt kun je hem een eindje opschuiven. Dan draai je de oude er naar onderen uit, en de nieuwe erin.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Kruiswijk (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
23-08-2009 07:37 #92954 door Peter Kruiswijk (GAST)
Beantwoord door Peter Kruiswijk (GAST) in topic stelbout tuimelaar
<p>Hallo Theo,</p><p> </p><p>ik zou de tuimelaaras in zijn geheel demonteren en alle boutjes en moertjes vervangen. vaak wijst dit er op dat bij het stellen van de kleppen de boutjes te veel keer te vast gezet zijn zodat de rek er uit gaat. voor de kosten en tijd hoeft je dit niet te laten.</p><p>groet</p><p>peter</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-08-2009 09:34 #92953 door Theo Geurts
Beantwoord door Theo Geurts in topic stelbout tuimelaar
<p>Bernard en Peter</p><p>Hartelijk dank voor jullie antwoorden</p><p>ik ga hier mee aan de slag.</p><p>groet Theo.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-08-2009 11:12 #92952 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic stelbout tuimelaar
<p>Om de klepstelboutjes te vervangen is het niet nodig om de tuimelaaras te demonteren, de tuimelaar kan naar links of rechts geschoven worden als deze niet meer op de klepsteel drukt.</p><p>Tip: zorg dat je altijd een paar klepstelboutjes bij je hebt, ze kunnen spontaan breken en dan sta je langs de weg, nu kun je het zelf of de ww het terplaatse oplossen, zeker als je met de Volvo op vakantie gaat.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.