- Berichten: 44
Motor revisie bedrijf in noord holland?
- Rolf Ludeke
- Offline
- Senior lid
Alvast bedankt voor het meedenken, groeten Rolf
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
groet, Niek de Boer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 915
Excellent vakmanschap en dichter bij huis.
ik geb daar gewerkt toen het bedrijf nog in Haarlem zat.
Maar…. zou je niet beter een goede B20E kunnen kopen? Hou je nog held over, tenzij je alles helemaal perfect wilt hebben. (en het originele motornummer)
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rolf Ludeke
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 44
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
groet, Niek de Boer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2053
een B18 op laten boren tot B20 is altijd een risico, vooral bij vroege B18 daar deze zover ik gehoord heb dunnere wanden hebben dan late. Je kunt zoals Niek schrijft te dunne wanden krijgen (eventueel zelfs aan een kant erger daar er tolerantie in het gieten zit) en er kan bij het opboren eerder, daar er relatief veel materiaal weggenomen moet worden, een gietfout aangeboord worden waarna het blok een stuk oud ijzer is. Als een bedrijf het goed doet meet het zover ik het gehoord heb de wanddikte met een speciaal apparaat. Ik kan maar twee redenen verzinnen waarom men het wil doen: men wil de motor van buiten als B18 laten uitzien en/of men heeft al nieuwe standaardmaat B20 zuigers die men dan kan gebruiken. Als men al nieuwe zuigers moet kopen zou ik (als het niet als een B18 blok uit moet zien) een goedkoop versleten B20 blok kopen en op de volgende maat laten boren. Een versleten B20 rompblok (kan kaal zijn maar met de lagerschalen want die horen bij een blok, de rest, behalve het "oplieopvang-eitje" kan je van je B18 nemen) is genoeg om op te laten boren (als je al een B20E kop los wilt kopen) en kost weinig. Een B18 naar B20 laten opboren kost trouwens meer dan een B20 naar de volgende maat daar bij het opboren meerdere keren geboord moet worden.
succes,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rolf Ludeke
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 44
Ik ga gewoon op zoek naar een 2 liter en laat deze dan reviseren.
Het hoort niet in een 1800s maar ik wil er iets meer koppel en vermogen uit gaan halen..
Ik zit ook te overwegen om achter ook schijven te gaan plaatsen, ook niet origineel maar wel wat effectiever.
Groeten Rolf
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Met standaard maat Mahle zuigers, grotere kleppen en iets hogere compressie, lichter vliegwiel, TT3 nokkenas en gewoon één Stromberg.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rolf Ludeke
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 44
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.