Olielampje...
- Evert Dagelet (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-09-2009 19:12 #49491
door Evert Dagelet (GAST)
Olielampje... is gemaakt door Evert Dagelet (GAST)
<p>Dag!</p><p>In mijn Amazone 122s uit 65 brand de laatste tijd bij stationar draaien het olieplampje. Tot vandaag ging dat lampje uit wanneer je het gaspedaal licht aantikte. Echter vanaf vandaag gaat het lampje pas uit rond de 3000 toeren. Er zit voldoende olie in. Ook maakt het draad van de oliesensor geen massa via een versleten plek in het draad. (dus dit kan het volgens mij niet zijn?!) Kan dit wijzen op een kapotte oliepomp?! Maar is het dan niet gek dat het lampje bij een bepaald toerental wel uitgaat!</p><p>Alvast bedankt voor eventuele tips!!!</p><p>Groet,</p><p>Evert </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-09-2009 20:43 #93154
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Olielampje...
<p>ik zou niet doorrijden.</p><p>begin met het monteren van een nieuwe oliedruksensor en een nieuw oliefilter.</p><p>als het lampje dan nog brand is er echt iets aan de hand.</p><p>in dat geval moet het blok eruit en de oliepomp controleren , bij de oliepomp zitten aan beide kanten van het pijpje 2 rubbertjes , deze willen nog wel eens vergaan , als dat zo is valt ook de druk weg, dan moet het blok open voor 2 rubbertjes van 1 euro.</p>
- Sven Hakbijl (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-09-2009 23:15 #93153
door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic Olielampje...
Voor je aan rigoureuze maatregelen denkt als het blok eruit en open maken, zou je een oliedrukmeter kunnen aansluiten om te zien wat er daadwerkelijk gebeurt. Het zou de oliedrukschakelaar kunnen zijn, die kan ook kapot, en dat is niet denkbeeldig. Er kan van alles aan de hand zijn, zie de reactie van René Brandt.
Maar om het zeker te weten en rustig te kunnen slapen eerst even meten.
Succes, Sven
Maar om het zeker te weten en rustig te kunnen slapen eerst even meten.
Succes, Sven
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-09-2009 00:41 #93152
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Olielampje...
<p>Ik weet niet welke olie je gebruikt. Als je inderdaad een lagere druk meet zou eens kunnen proberen om de orginele dikkere olie, de 20/W50, te gebruiken. </p><p>Groeten, Rob</p>
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-10-2009 16:32 #93151
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Olielampje...
<p>Hoi Evert, misschien een beetje laat deze reactie. Bij een kennis van mij bleef er ook een vervelend geluid in de motor zitten. Omdat je het achter op je blok hoort zou het de vierde cilinder kunnen zijn, kijk daar de klepspeling eens even na als deze te groot is krijg je "het spijkers in een koekblik "geluid. Het ratelen zou misschien ook je tuimelaaras kunnen zijn.Je zou eens een andere as uit een blok kunnen proberen, is niet veel werk wel je kleppen even stellen wat dat veranderd natuurlijk allemaal. Het kan natuurlijk zijn dat zo'n as nog veel slechter is, maar een verschil moet je dan toch kunnen horen. Pas goed op dat je de vier bevestiging bouten gelijkmatig los draaid en weer vast zet anders loop je de kans dat er een afbreekt door de kracht van de klepveren. Kijk ook eens naar je startmotor, misschien dat je solenoid niet helemaal terug komt waardoor het tandwiel tegen het vliegwiel blijf aan rammelen. Ik ben ben benieuwd, laat even wat horen.</p><p>Groeten, Rob</p>