Rauw geluid 3e versnelling
- Gerard Goes (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-09-2009 10:18 #49482
door Gerard Goes (GAST)
Rauw geluid 3e versnelling is gemaakt door Gerard Goes (GAST)
Hallo,
Ik heb sinds een paar weken een amazon uit 67 met b20 motor met overdrive.
Ze rijdt fantastisch maar wanneer ze in de 3e versnelling rijdt maakt ze een rauw geluid (naar mijn mening) in de andere versnellingen incl. de overdrive is ze mooi stil behalve in de 3e versnelling. Mijn vraag is nu, wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik er aan doen? Of is dit mijn hersenspinsel, hoe kan ik dit controleren of het wel of niet goed is?
Groet Gerard.
Ik heb sinds een paar weken een amazon uit 67 met b20 motor met overdrive.
Ze rijdt fantastisch maar wanneer ze in de 3e versnelling rijdt maakt ze een rauw geluid (naar mijn mening) in de andere versnellingen incl. de overdrive is ze mooi stil behalve in de 3e versnelling. Mijn vraag is nu, wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik er aan doen? Of is dit mijn hersenspinsel, hoe kan ik dit controleren of het wel of niet goed is?
Groet Gerard.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Menges
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
20-09-2009 08:02 #93195
door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Rauw geluid 3e versnelling
<p>Beste Gerard,</p><p>Wanneer het geluid te omschrijven is als een beetje zingend geluid, dan duidt dit op slijtage in de versnellingsbak van de as en lagers waarop de tandwielen zitten van de 3e versnelling. Het begint altijd met de 3e versnelling, omdat die het meest gebruikt wordt. Revisie is dus de oplossing. Als de bak eruit is, kost dit ongeveer 150 euro aan onderdelen en twee uurtjes werk, mits je iemand vindt die dit al eens eerder gedaan heeft, want je moet de trucjes kennen. </p><p> </p>
- Gerard Goes (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-09-2009 19:38 #93194
door Gerard Goes (GAST)
Beantwoord door Gerard Goes (GAST) in topic Rauw geluid 3e versnelling
<span style="font-style: italic;">Hoi Ronald,
Daar komt het probleem aanzetten, ik heb niemand die dit al eens gedaan heeft. Maar wie weet komt daar wel een oplossing voor, ik weet nog niet wie of wat maar we zullen zien. Dank je voor je reaktie.</span>
Daar komt het probleem aanzetten, ik heb niemand die dit al eens gedaan heeft. Maar wie weet komt daar wel een oplossing voor, ik weet nog niet wie of wat maar we zullen zien. Dank je voor je reaktie.</span>