265

• Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2009 23:01 #49366 door
265 is gemaakt door
<p>Kan ik zonder problemen een 265 kopen uit 1983, of kan dit problemen opleveren, die bij eventuele reparatie duur uitpakken.</p><p>ik heb nooit een 6 cylinder gereden,ken dus de eventuele problemen niet.</p><p>vr.groet</p><p>Karel J.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-11-2009 08:16 #93762 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic 265
<p>Mooie auto, wil ik ook nog is in mijn bezit hebben. Als je niet bang bent om te sleutelen zou ik zeggen lekker doen. En wat betreft of een reparatie duur uit kan vallen, hangt er van af in welke staat de wagen zich bevindt en of je het zelf kan oplossen, maar een klokgave bak die technisch goed is kan ook voor suprises zorgen, Het is en blijft een auto die op leeftijd is en je weet niet wat de geschiedenis is. </p><p> </p><p>Op dit forum zie je niet veel vragen over een 265 maar er is ook een forum waar een apart rubriek voor de 2 serie is opgezet. Volvo-forum.nl </p><p> </p><p>Veel succes met de zoektocht en hou ons op de hoogte, en als jer 1 tje op de kop hebt getikt plaats dan ff wat foto's.</p>

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-11-2009 17:42 #93761 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic 265
De motoren staan garant voor een hoop trammelant!!!!

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-11-2009 22:48 #93760 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic 265
Welke de V6 of de 6 in lijn, of zijn ze alleen maar met V6 gemaakt?

• Sven Hakbijl (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2009 11:58 #93759 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic 265
De 260 serie had alleen maar een V6 die ook bijvoorbeeld in de grote Renaults en de Renault Alpine is gebruikt, en in de grote Peugeots. Hij was ook ontwikkeld door een samenwerkingsverband tussen die drie merken. Oorspronkelijk ontworpen als 8cilinder, maar dat was voor de Europese markt een stap te ver, dacht men. Men heeft er toen twee cilinders "afgezaagd", kun je bij de ouder types nog herkennen aan de ontstekingsvolgorde en de verdeelkap. Van die V6 is bekend dat de cilinderkoppen, en meer specifiek het mechaniek dat erinzit, niet heel degelijk was. Bij verschillende merken, meestal Renault, was ook de electronica van het motormanagement bij de inspuitversies niet zeer degelijk. Maar om nou op voorhand te zeggen dat het slechte motoren zijn...
Elk merk had wel een paar eigen modificaties. Hoe dat bij de door Volvo gebruikte motoren zit weet ik niet; ik heb alleen maar viercilinders van Volvo gehad. Heb wel eens met een V6 gereden.
Ik meen me wel te herinneren dat er meerdere versies, zeg maar onwikkelingsstadia van de zelfde motor zijn gebruikt. De cilinderinhoud nam met de tijd toe van 2,8 tot 3 liter. Er zijn versies die brandstofsysteem en onsteking nog ouderwets ingebouwd hebben, en latere versies met electronische onsteking en brandstofinjectie. Wellicht dat &eacute;&eacute;n van de latere versies wat tekortkomingen van de eerdere versies achter zich heeft gelaten?
Toch waren het hele soepele en voor die tijd stille, fijn rijdende motoren.
Kijk ook eens op andere Volvofora waar ook veel over deze motoren geschreven is.
Groet, Sven

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD