B20f loopt niet op benzine, wel op LPG
- Ronald Falke (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
19-11-2009 22:01 #49363
door Ronald Falke (GAST)
B20f loopt niet op benzine, wel op LPG is gemaakt door Ronald Falke (GAST)
De motor van mijn Volvo 145 E (B20F) is geheel gereviseerd.
De gehele motor is weer in elkaar gezet. Op LPG loopt-ie erg goed. Kleppen gesteld, ontsteking op tijd etc..
Als de motor koud is, start hij vlot op. Op benzine loopt de motor echter helemaal niet. De benzinepomp is nagekeken en werkt. Om te starten op benzine moet ik 10 keer de startmotor plankgas laten lopen. Het gaspedaal onderin houden en dan eindelijk komt de motor langzaam maar zeker op gang. Hij blijft dan wel aan de praat, maar daar is dan ook werkelijk alles mee gezegd. Vervelend is dat de motor, in LPG-stand, altijd op benzine start en dan na een keer flink gas geven automatisch op LPG overschakelt. Als je de motor warm wilt starten, heb je dus pech, want starten op benzine is een drama. Tenzij de motor koud is, dan start-ie in een keer. Schakel je daarna in de bezine stand, loopt de auto klote.
Wie weet wat hier aan de hand is?
De gehele motor is weer in elkaar gezet. Op LPG loopt-ie erg goed. Kleppen gesteld, ontsteking op tijd etc..
Als de motor koud is, start hij vlot op. Op benzine loopt de motor echter helemaal niet. De benzinepomp is nagekeken en werkt. Om te starten op benzine moet ik 10 keer de startmotor plankgas laten lopen. Het gaspedaal onderin houden en dan eindelijk komt de motor langzaam maar zeker op gang. Hij blijft dan wel aan de praat, maar daar is dan ook werkelijk alles mee gezegd. Vervelend is dat de motor, in LPG-stand, altijd op benzine start en dan na een keer flink gas geven automatisch op LPG overschakelt. Als je de motor warm wilt starten, heb je dus pech, want starten op benzine is een drama. Tenzij de motor koud is, dan start-ie in een keer. Schakel je daarna in de bezine stand, loopt de auto klote.
Wie weet wat hier aan de hand is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sven Hakbijl (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-11-2009 22:24 #93777
door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic B20f loopt niet op benzine, wel op LPG
Zo op het eerste lijkt het een versleten sproeier of sproeier/naald-combinatie. Want: Koud start íe prime. Dan krijgt de motor een rijker mengsel omdat de sproierbuis uitgesleten=groter is. Eenmaal warm krijgt de motor dan teveel.
Heb je de carburateuer ook gereviseerd?
In ieder geval succes, Sven
Heb je de carburateuer ook gereviseerd?
In ieder geval succes, Sven
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
20-11-2009 01:17 #93776
door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic B20f loopt niet op benzine, wel op LPG
<p>Vapour lock zal het met deze buitentemperaturen niet zijn
</p><p>Je kan niet handmatig op gas ,neutraal ,benzine switchen?</p><p>Lijkt er inderdaad op dat motor verzuipt (te veel benziene krijgt)</p>

- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-11-2009 07:57 #93775
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic B20f loopt niet op benzine, wel op LPG
<p>Kijk de koudstartsensor eens na. Lijkt erop dat die het niet starten met warme motor verklaart. De sensor zit voor in de kop bij het thermostaathuis. En meet ook de benzinedruk eens op. Die moet 2,1bar zijn als de pomp draait. De drukmeter aansluiten op de slang van de koudstartinjector, die zit in het inlaatspruitstuk. </p><p>Het niet lopen op benzine kan ook komen doordat de injectoren niet goed aangestuurd worden. Check de aardeaansluiting op het inlaatspruitstuk van de injectoren, dat zijn de 4 witte draden die met een M10 boutje vast zitten. Of de triggercontactpunten zijn vervuild. Deze zitten onderin de verdeler, stekker los, 2 schroefjes los en eruit pakken. Haal een visitekaartje oid tussen de contacten door om vuil/vet te verwijderen. Geen schuurpapier of vijl gebruiken! Fibernokjes iets invetten als je toch bezig bent. De contactpuntjes kunnen zonder aftestellen terug geplaatst worden na het schoonmaken.</p>
- Ronald Falke (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
23-11-2009 20:25 #93774
door Ronald Falke (GAST)
Beantwoord door Ronald Falke (GAST) in topic B20f loopt niet op benzine, wel op LPG
Sorry, ik ben een paar dagen weg geweest, waardoor ik niet eerder kon reageren.
Ik ben blij met jullie reacties, maar ik moet zeggen dat het een Volvo 145E, hetgeen betekent dat-ie een injectiemotor heeft. Geen carburateur dus.
Ik ben blij met jullie reacties, maar ik moet zeggen dat het een Volvo 145E, hetgeen betekent dat-ie een injectiemotor heeft. Geen carburateur dus.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-11-2009 11:18 #93773
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic B20f loopt niet op benzine, wel op LPG
<em>Lees mijn antwoord even goed door. Dat gaat ervanuit dat het een B20F is. Alleen de 1e twee antwoorden hebben betrekking op een carb uitvoering.</em>
- Sven Hakbijl (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-11-2009 18:57 #93772
door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic B20f loopt niet op benzine, wel op LPG
Ja. Te snel gereageerd. Peter heeft het meest passende antwoord!
Groet, Sven
Groet, Sven