van een naar twee carburators

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-11-2009 11:10 #49359 door Johan Geers (GAST)
van een naar twee carburators is gemaakt door Johan Geers (GAST)
<p>Ik heb mij B20E met K nokkenas afgelopen weekend uitgevoerd met twee carburators met tinustechniek gasstukken en ram pipes. (E gedeelte heb ik wegens de dure prijs onderdelen er al een lange tijd geleden erafgehaald en vervangen voor een carburator) Op benzine loopt de motor goed maar op gas lijkt het wel of dat ik gas te kort kom. Ben toen teruggegaan naar een caburator met een tinustechniek gasstuk en Ram pipe. Motor loopt nu als een tierelier en is behoorlijk sneller dan voorheen met een standaart gasstuk en normaal lucht filter en is ook sneller dan voorheen met het injectiongedeelte op gas.</p><p>Kan het zijn dat mijn verdamperopbrengst te klein is voor twee van die gasstukken? Normaal heeft een gasstuk een doorlaat diamater van 28mm maakt niet uit of je er een voor een injectionmotor neemt of carbuarator. Die van tinustechniek hebben de volle carburator doorgang wat neer komt als je twee carburators hebt de aanzuigdiameter over de twee carburateurs drie maal groter wordt dan met een gasstuk van 28mm, dus met een carburator anderhalf maal.</p><p>Ik heb tijdens de test de gaskraan naar de gasstukken vol open gehad met minder werd het niets.</p><p>Heeft iemand al eens zoiets aan de hand gehad.</p><p>alvast bedankt</p><p>m.vr.gr.</p><p>Johan Geers</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• D. Spieard (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2009 22:48 #93826 door D. Spieard (GAST)
Beantwoord door D. Spieard (GAST) in topic van een naar twee carburators
<p>Ik had het zelfde probleem, ik heb de GMS verdamper vervangen door een OMVL verdamper.</p><p>De motor loopt met deze verdamper zelfs met gedemonteerde luchtfilter stationair door, en reageerd vlot op gasgeven.</p><p> volvoamazon1966.spaces.live.com/default....kt=nl-NL&sa=64866789 </p><p> </p><p> </p>

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-11-2009 08:38 #93825 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic van een naar twee carburators
<p>de omvl r90e is een heerlijke verdamper voor performance , wel beide uitgangen gebruiken , geen t of y stukken naar de mengstukken gebruiken.</p><p>het probleem is echter denk ik de ram pipes.</p><p>op lpg moet je echt een luchtfilter-huis met een bepaalde tegenduk ofwel luchtweerstand creeren , een vernauwing in de luchtaanvoer , anders wordt het ook met een omvl niks.</p><p>p.s die omvl wordt ook gebruikt voor amerikanen met een 6 ltr blok.geeft aan wat de overcapaciteit dan is.</p>

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-11-2009 12:00 #93824 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic van een naar twee carburators
<p>beste Rene, ik heb nu een carburator met Tinustechniek lpg stuk en rampipe en dat gaat goed.</p><p>m.vr.gr</p><p>Johan Geers</p>

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-11-2009 17:57 #93823 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic van een naar twee carburators
<p>beste Johan.</p><p>de vraag ging over dubbele carburateurs , dat een enkele carburateur op lpg met ram pipe goed loopt klopt.</p><p>het antwoord waarom dat met 2 of zelfs 4 carburateurs niet lukt heb ik hiervoor gegeven , teveel lucht , te weinig gas</p><p>dus arm mengsel , met 1 carburateur kan je verdamper het nog net aan.</p><p>de situatie die je nu hebt gecreerd , dus geen enkele luchtweerstand resulteerd in meer vermogen maar natuurlijk ook een hoger verbruik , vandaar dat de vollast stelschroef in de slang verder open moet met ram pipe.</p><p>succes met het testen.</p>

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-11-2009 08:52 #93822 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic van een naar twee carburators
<p>Beste Rene, wat je zegt klopt ik heb de gaskraan verder open moeten draaien, maar net als ik hierboven beschreef het loopt als een tiereleir.</p><p>m.vr.gr.</p><p>Johen Geers</p><p> </p>

• Ivo Van Antwerpen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-12-2009 16:22 #93821 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic van een naar twee carburators
Als ik het goed begrijp kan de tierelier nog beter (harder) gaan lopen als terug de 2 carburatoren gemonteerd worden met gebruik van beide uitgangen van de verdamper, de kraan terug wat dicht en de juiste tegendruk in het luchtfilter.

• Stefan van der Kampen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2010 11:51 #93820 door Stefan van der Kampen
Beantwoord door Stefan van der Kampen in topic van een naar twee carburators
<p>Wat zijn de afmetingen van zo'n goed mengstuk? Een vriend van mij leeft al jaren in amerika en wil voor mij eventueel zo'n outlaw kit mee brengen als hij weer op bezoek komt. dit scheelt blijkbaar aanzienlijk in de kosten. echter daar hebben ze nog nooit van een LPG mengstuk gehoord en hier zijn ze niet los te koop (begrijpelijk). Het mooie is dat ik dit normaal gesproken zelf moet kunnen maken, wat ik ook leuk vind om te doen, alleen is het een stuk makkelijker als ik maten heb, in experimeteren heb dan weer minder zin.</p><p>Stefan</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD