starten of niet
- Peter van Tholen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2009 18:15 #49348
door Peter van Tholen (GAST)
starten of niet is gemaakt door Peter van Tholen (GAST)
<p>soms start mijn ama van 62 direct, vaker slechts na langdurig starten en gaspompen, en soms dus helemaal niet vanzelf.</p><p>ik heb een nieuwe dikke zekering geplaatst,alle verbindingen van stekkertjes losgehad, geschuurd en teruggemonteerd, de bougies nagekeken, geschuurd en teruggeplaatst, je hoort gas naar de verdamper lopen maar soms ruikt het inderdaad naar gas maar ook vaak niet. ik vraag me of hoe ik die verdamper kan controleren. de massa kabel zit wel goed vast maar is wel wat "volgelopen" met olie/vuil, hoe kan ik een omleiding maken om de massakabel te ontwijken.</p><p>vr gr peter.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-11-2009 13:08 #93879
door 05703-dummy
- Peter van Tholen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2009 18:19 #93878
door Peter van Tholen (GAST)
Beantwoord door Peter van Tholen (GAST) in topic starten of niet
op benzine doet ie het al jaren niet meer, helaas. vr gr peter
- Mark Murre (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-12-2009 03:16 #93877
door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic starten of niet
<p>Heb je een goede vonk bij de bougies ?contactslot wat misschien hapert, een bobine die slecht wordt,pulskabeltje van het gas is goed aangesloten? Kan denk ik vele oorzaken hebben maar een minkabel die niet goed contact maakt is ook een oplossing,even een nieuwe bestellen en monteren isaltijd goed natuurlijk!</p><p>Succes.</p>
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-12-2009 10:55 #93876
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic starten of niet
Ik zou beginnen om hem eerst eens een grote beurt te geven en aftestellen. Kleppen stellen, nwe verdeelkap, nwe rotor, contactpunten, kabels en luchtfilter mocht dat nog niet gebeurt zijn. Kleppen stellen is belangrijk op gas, elke 5000km is wel zo verstandig dan kan je de slijtage ook in de gaten houden. Dat is de basis, die moet iig goed zijn. Verder de verdamper schoonmaken, die kan vol sludge zitten. Er zit een grote schroef onderin de verdamper, deze verwijderen en de sludge eruit laten lopen. Loop ook alle bedrading van de gasinstallatie eens na op slechte verbindingen.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-12-2009 16:01 #93875
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic starten of niet
Ik ben het helemaal eens met peter grapendaal.Ook is het mogelijk dat je teveel gas krijgt. tijdens je startpogingen.Bij niet meteen aanslaan,kun je de lpg schakelaar in de tussenstand zetten en dan tijdens het starten je vinger op de schakelaar houden.Op een bepaald moment is het teveel aan gas weg en is de juiste hoeveelheid gas bereikt .Nu zal de motor aanslaan en je moet nu ONMIDDELLIJK de schakelaar op gas zetten en de motor blijft lopen.