Hot-Spark

• Hans Mollema
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
24-12-2009 19:56 #49310 door Hans Mollema
Hot-Spark is gemaakt door Hans Mollema
<p>Beste collega volvo'ers,</p><p>De afgelopen jaren wilde mijn Amazon uit 67 maar met moeite aan de slag in deze koude tijden, zeker op gas. Of hij sloeg na 100 meter af. Onlangs heb ik bij Tinus Techniek de contactpunten laten vervangen door een Hot-Spark, geweldig wat starten op gas in deze koude tijden en super lopen! en dat voor 42 euro (excl BTW)! hat ik veel eerder moeten weten! Voor meer info kijk op de site van Tinus TechnieK!</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Ruiter
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-12-2009 07:55 #94062 door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic Hot-Spark
Ik heb de aantrekmomenten uit het heynesboek in een tabel gezet, deze kan je vinden op de site van regio oost

• Piet Huijerjans (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-12-2009 09:54 #94061 door Piet Huijerjans (GAST)
Beantwoord door Piet Huijerjans (GAST) in topic Hot-Spark
Ga me ook de hot-spark monteren,heb dit al langer willen doen jouw positieve ervaring hiermee geeft de doorslag. de reactie van Rene kan ik echter nergens mee rijmen.

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-12-2009 18:20 #94060 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Hot-Spark
<p>Met alle respect, de hot spark vervangt alleen de contactpunten en condensator. </p><p>Als je deze had vervangen had het resultaat idem kunnen zijn.</p><p>Neem wel een setje punten en condensator mee in de auto, mocht het systeem per ongeluk uitvallen kan de wegenwacht je toch helpen.............</p><p>gr marcel</p>

Amazon Combi '66

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-12-2009 00:27 #94059 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Hot-Spark
<p>Ik heb totaal geen problemen met het starten op gas met mijn ama combi, ik heb gewoon de orthodoxe ontsteking zoals ze die in 1966 ook hadden in de auto, niks geen poespas of extra hulpmiddelen. Hij staat vaak een week niks te doen en dan met dit koude en vochtige weer is contact maken luisteren of het gas naar de carb stroomt en als het heel erg koud is nog een keer contact aan en dan de startknop in drukken en binnen een paar omwentelingen van de startmotor loopt ie. </p><p> </p><p>Goede massa, schone zekeringen en een niet al te oude ontstekings spullen en het moet goed komen.</p>

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-12-2009 12:51 #94058 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Hot-Spark
Ok Rene, ik ben blij niet de enigste te zijn met jouw mening. Het gaat toch al jaaaaren zo goed?

Amazon Combi '66

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-12-2009 19:17 #94057 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Hot-Spark
<p>Kwestie van onderhoud plegen en tijd in de auto steken, neemt niet weg dat ik niet open sta voor verbeteringen, maar maak het bij die oude wagens het niet te moeilijk met allemaal elektronica e.d. kijk eerst naar de basis afstelling.</p>

• Ben Flierman
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
28-12-2009 13:50 #94056 door Ben Flierman
Beantwoord door Ben Flierman in topic Hot-Spark
<p>Als verkoper van de Hot-Spark kits meng ik me er ook nog even in... ;-)</p><p> </p><p>Uiteraard deel ik zondermeer de mening dat een goed onderhouden ontsteking waar je tijdig de contactpunten en condensator vervangt, prima kan functioneren. Toch biedt zo'n hot-spark kit toch wel wat voordelen. In mijn ogen zijn dit de belangrijkste 3:</p><p> </p><p><strong>1. Onderhoud en afstellen:</strong> Nooit meer nodig om uberhaupt de contactpunten of condensator te vervangen. Dus geen noodzaak meer voor afstellen en onderdelen aankoop. </p><p><strong>2. Kosten:</strong> De hot-spark kits zijn z&oacute; goedkoop dat je met 2 (a 3) keer de puntjes+condensator vervangen al goedkoper een hot-spark had kunnen hebben! Al binnen korte tijd spaart het dus geld uit.</p><p><strong>3. Slijtage:</strong> de nokken van de verdeleras waar de contactpuntjes tegenaan lopen slijten op den duur. Daardoor kan de ontsteking soms onmogelijk nog goed afgesteld worden (en dit is veel vaker aan de orde dan mensen door hebben). Om dan nog de juiste 'dwell' te hebben, moet je dan gaan sjoemelen door de opening van de contactpuntjes terug te brengen naar 0,3mm (of nog kleiner), omdat ze anders te lang open staan en geen goede vonk leveren. Bij de hot-spark is dit dus helemaal niet meer aan de orde. Altijd goed, geen slijtage en geen onderhoud.</p><p> </p><p>Misschien heb ik zo een klein deel van de voordelen verhelderd? Iedereen alvast een goed 2010 overigens!</p><p>Ben Flierman, Tinustechniek</p><p> </p>

tinustuning.nl

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-01-2010 08:35 #94055 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Hot-Spark
<p>Beste Hans, ik heb Hot Sparks al in mijn auto zitten van de tijd dat ze nog maar amper leverbaar waren in Nederland.</p><p>Nooit geen probelemen gehad en voor de rest ben ik het met Ben Flierman eens, alle voordelen die hij opnoemt heb ik aan den lijve ondervonden vooral het slijten van de nokken. Het installeren van een Hot Spark was velen malen goedkoper dan een gereviseerde verdeler kopen, vooral als het een verdeler van een B20E betreft.</p><p>m.vr.gr.</p><p>Johan Geers</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD