ik geef het op :(
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-01-2010 17:03 #49281
door luuk verburgh (GAST)
groeten van mij en mijn volvo ('s)
ik geef het op :( is gemaakt door luuk verburgh (GAST)
<p>Na al jullie suggesties, waarvoor dank, heeft de garage nog steeds niet gevonden wat er met de motor aan de hand is. Bij koude motor gaat het goed, maar al vrij snel komt er een dieselachtig metalig geluid (maar dan een diesel bij koude start) uit de motor. distributietandwiel kan het daarom m.i niet zijn. lijkt ook uit het midden van het blok te komen.</p><p>de auto heb ik nu te koop gezet (1250 en met 2jr apk, lijkt mij niet te veel temeer daar ik het bijna dubbele heb betaald en je kan er nog steeds mee rijden). Duur leergeld in 3 maanden. gelukkig heb ik nog een ratlooker amazon op LPG (die alleen weer slecht start met dit weer..). </p><p>Mochten er mensen zijn die het licht hebben gezien en weten wat er aan de hand is, ik hou mij aanbevolen maar mijn beurs is inmiddels flink leeg. Ik kan bij tegenvallende belangstelling natuurlijk ook de auto voorlopig weg zetten en rustig een cursus amazon sleutelen volgen! lijkt mij zoal niet verkeerd, want mijn garagehouder kan inmiddels aan zijn verbouwing beginnen. (probleem is hier eerder de ontbrekende plek om te sleutelen)</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-01-2010 17:46 #94234
door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic ik geef het op :(
<p><strong>niet opgeven!!!!!!!!!!!!!!!!!</strong></p><p>Waar woon je??</p>
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-01-2010 19:43 #94233
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic ik geef het op :(
<p>ik heb je advertentie gezien op marktplaats.</p><p>het geheel geeft mij de indruk dat je nogal impulsief te werk gaat , begrijp me goed , ik zeg dit niet om je te beledigen.</p><p>zelf heb ik vergelijkbare fouten gemaakt in het verleden en onze klassiekerhobby is slecht met een impulsief karakter te combineren.</p><p>neem de tijd en denk goed na over wat je wilt.</p><p>ik denk dat je je auto te goedkoop hebt aangeboden en een ander blok is binnen een dag makkelijk in te bouwen.</p><p>die andere amazon , (ratlook) , is de auto die je nu weg wilt doen niet beter??</p><p>anders is het misschien een idee om het blok over te zetten.</p><p>het is in ieder geval zonde van je geld om nu je auto overhaast weg te doen alleen voor het blok.</p><p>ik weet niet waar je woont maar het moet toch te realiseren zijn om een clublid bereid te vinden om je hiermee te helpen.</p><p>of maak van de 2 auto"s 1 goedlopende.</p><p>wat je ook doet als je weer een andere oldtimer koopt sleutelen blijf je toch , hier komt geen eind aan.</p>
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-01-2010 21:58 #94232
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic ik geef het op :(
<p>Joost ik woon in Ridderkerk. Rene, ik word niet zo snel beledigd en en mens mag best een beetje impulsief zijn toch? Alleen kost dat met klassiekers best geld..daar heb je gelijk in. </p><p>Die andere ratlooker is op LPG en ik vind het ook weer zonde om die te slopen (net weer eens rekening van een paar honderd betaald (nwe uitlaat, voorband, kleppen stellen en de tank leeg laten maken ivm oude benzine). die rijdt ook echt lekker alleen mijn vrouw laat zich daar niet in zien want hij ziet er niet uit. bodem is echter goed en hij is best lekker fel. moet hem alleen op benzine leren rijden want dat is 10 jaar niet gedaan en hij start amper op gas met die kou. . </p><p>Ik verkoop de groene omdat ik dit grotendeels nu doe uit fin. overwegingen omdat ik al extra al die amazon heb aangeschaft op gas en inmiddels bijna 700 euro binnen 2 weken naar de garage heb gebracht. dus nog een motor in (laten) bouwen wordt teveel voor de huishoudpot. ik wil er best nog eens bijv. 300 euro tegenaan gooien maar daar heb je geen motor voor (of wel maar dan niet ingebouwd). in ieder geval beiden bedankt voor het meedenken! (en als jullie nog een ideetje hebben?)</p>
13-01-2010 22:40 #94231
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic ik geef het op :(
Jammer dat het zo loopt.
Zelf sleutelen maakt de hobby een stuk betaalbaarder.
Je zou nog het volgende kunnen overwegen (de auto rijdt immers nog):
- Wacht tot het weer wat warmer is (ivm sleutelcomfort)
- Word lid van de club
- Regel een goede vervangende motor
- Plan een deelname aan een sleuteldag van de club
- Kom met auto en motor naar een sleuteldag
- Bouw (met hulp) de oude motor uit en de nieuwe in
Is leerzaam en leuk om te doen.
Volgens mij zijn er dan vast wel leden in jouw regio die dan willen helpen.
Voor mij is Ridderkerk wat ver weg, maar als je naar een sleuteldag in regio Oost komt wil ik je wel helpen die dag.
Dat je ratlook Amazon slecht start zou ook zo maar eens aan de motor kunnen liggen (bijv. lage compressie), dus dan krijg je misschien op den duur ook dit soort reparaties. Maar goed, dat slechte starten kan ook zo ergens anders aan liggen.
Ik zag je Amazon ook op MP en hij ziet er hard en OK uit.
Dit soort technische reparaties is doorgaans nog relatief makkelijk en goedkoop vergeleken met laswerk.
Succes met je keuze!
Groeten Lars
Zelf sleutelen maakt de hobby een stuk betaalbaarder.
Je zou nog het volgende kunnen overwegen (de auto rijdt immers nog):
- Wacht tot het weer wat warmer is (ivm sleutelcomfort)
- Word lid van de club
- Regel een goede vervangende motor
- Plan een deelname aan een sleuteldag van de club
- Kom met auto en motor naar een sleuteldag
- Bouw (met hulp) de oude motor uit en de nieuwe in
Is leerzaam en leuk om te doen.
Volgens mij zijn er dan vast wel leden in jouw regio die dan willen helpen.
Voor mij is Ridderkerk wat ver weg, maar als je naar een sleuteldag in regio Oost komt wil ik je wel helpen die dag.
Dat je ratlook Amazon slecht start zou ook zo maar eens aan de motor kunnen liggen (bijv. lage compressie), dus dan krijg je misschien op den duur ook dit soort reparaties. Maar goed, dat slechte starten kan ook zo ergens anders aan liggen.
Ik zag je Amazon ook op MP en hij ziet er hard en OK uit.
Dit soort technische reparaties is doorgaans nog relatief makkelijk en goedkoop vergeleken met laswerk.
Succes met je keuze!
Groeten Lars
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-01-2010 23:38 #94230
door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic ik geef het op :(
Als je garage na 700 euro nog niet eens een diagnose kan stellen (laat staan een goeie diagnose) zou ik daar voortaan wegblijven. Een ander goed blok kan je al vinden voor een paar honderd. Ik ben het met Rene eens dat de auto weg doen vanwege motor problemen vrij drastisch is (als rest van de auto inderdaad nog goed is). Hulp en een sleutelplek vinden kan wat tijd over gaan, maar zal zeker wel lukken.
Het is goed mogelijk dat je motor niet eens naar de haaien is. Voor een B18/B20 onherstelbaar word moet er veel gebeuren, maar ik vermoed dat de garage de binnenkant van het blok niet bekeken heeft, anders zouden zij waarschijnlijk al een indicatie hebben van wat er aan de hand is. Als je iemand gevonden hebt die je met de nodige kennis kan bijstaan, zou ik eerst je eigen blok onder de loop nemen.
Aan je beschrijving te horen vermoed ik uitgelopen drijfstanglager(s). Als het blok eenmaal open ligt kan je oordelen of repareren nog betaalbaar is in vergelijking met een ruilblok.
Het is goed mogelijk dat je motor niet eens naar de haaien is. Voor een B18/B20 onherstelbaar word moet er veel gebeuren, maar ik vermoed dat de garage de binnenkant van het blok niet bekeken heeft, anders zouden zij waarschijnlijk al een indicatie hebben van wat er aan de hand is. Als je iemand gevonden hebt die je met de nodige kennis kan bijstaan, zou ik eerst je eigen blok onder de loop nemen.
Aan je beschrijving te horen vermoed ik uitgelopen drijfstanglager(s). Als het blok eenmaal open ligt kan je oordelen of repareren nog betaalbaar is in vergelijking met een ruilblok.
14-01-2010 14:05 #94229
door Ben Flierman
tinustuning.nl
Beantwoord door Ben Flierman in topic ik geef het op :(
<p>Luuk,</p><p>Je zegt:</p><p>"Bij koude motor gaat het goed, maar al vrij snel komt er een dieselachtig metalig geluid (maar dan een diesel bij koude start) uit de motor. distributietandwiel kan het daarom m.i niet zijn."</p><p>Waarom niet? Ligt juist extreem voor de hand. Gooi er even een ander (2e hands) setje op. In een uurtje ofzo gepiept.</p><p>Het zou erg jammer zijn om een auto te verkopen om deze reden...</p><p>Succes, Ben Flierman. Tinustechniek</p>
tinustuning.nl
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-01-2010 21:14 #94228
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic ik geef het op :(
<p>Ik moet zeggen dat ik al veel suggesties heb ontvangen voor het blok, ik ben jullie erg dankbaar daarvoor. Ik heb echte de amazon vandaag verkocht. Nu heeft ook mee gespeeld dat ik een andere amazon al er bij had gekocht (meer voor de motor die redelijk liep en op lpg).</p><p>maar deze andere anazon (grijs) is echter na een nwe uitlaat en een flike poetsbeurt met een polijstmiddel tegen krassen (heel de auto meegedaan want de lak was doffer als een legertruck) kwam er een mooie grijze amazon te voorschijn. helaas wel roest aan beide deuren, maar van een beetje hobby plaatwerken ben ik niet vies. (alleen nu nog een warme ruimte zoeken). </p><p>Dus toen ik de groene kwijt kon (slechts 1000 euro.. alleen zonder onderdelen) heb ik het gedaan want ik heb ook maar 1 stallingsruimte en ik moest de garage nog betalen (en het is januari de meest vervelende financiele maand..)</p><p>Ik ben nu zeer te vreden met mijn andere amazon die ik eigenlijk als sloper had gekocht maar nu toch wordt gehouden/ APK tm aug dus we zien het dan wel. bodem goed. start alleen slecht bij kou, rijdt slecht op benzine (schokkerig) maar rijdt wel weer op LPG (start er alleen niet op) </p><p>Nogmaals dank alleen voor het medeleven met de groene!</p>