- Berichten: 4
rookwolkjes
- R.J. Vonk (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2010 16:12 #49268
door R.J. Vonk (GAST)
rookwolkjes is gemaakt door R.J. Vonk (GAST)
<p> </p><p>Als ik de m'n Katterug 1953 met B4-motor goed warm laat lopen komt er uit de olie-vuldop een rookwolkje. Waar kan dit op duiden? De motor loopt verder prachtig en ook de watertemperatuur blijft normaal.</p><p>robert vonk</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 317
23-01-2010 16:29 #94310
door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic rookwolkjes
<p>Rook? Zal wel damp zijn... </p><p>Ken de b4 niet, maar daar zit op de olievuldop vast geen ontluchting zoals bij b20 </p><p>Ontbrandingsmotoren scheiden nu eenmaal wat water en brandstofresten af die in de olie komen ,als motor warm genoeg is (meestal pas na 20-30 min) verdampt dit vanzelf en wordt dan via carterontluchting afgevoerd.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24-01-2010 17:00 #94309
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic rookwolkjes
Het kan worden veroorzaakt door versleten olieschraapveren. Des te langer het is geleden dat de motor is gereviseerd, des te groter is de kans daarop, vooral als de motor ook nog eens heel lang niet heeft gelopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26-01-2010 10:56 #94308
door Michiel van de Pas (GAST)
Beantwoord door Michiel van de Pas (GAST) in topic rookwolkjes
<p>te dunne olie. zomer 20w50 en winter 15w40. Of inderdaad de schraapveren.</p><p>om revisie een jaartje uit te kunnen stellen is slick50 een prima oplossing. Ook weer afhankelijk hoeveel km je eigenlijk rijdt en waar je de auto voor gebruikt.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.