slecht stationair lopen op LPG

• Arnic de Winter
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
08-02-2010 08:10 #49235 door Arnic de Winter
slecht stationair lopen op LPG is gemaakt door Arnic de Winter
<p>Dag,</p><p> </p><p>Ik heb een probleem met het staionair lopen van mijn B18 Amazone motor.</p><p>Ik heb een gasinstallatie van GMS, volgens mij type 90, en als de motor koud is loopt deze zeer slecht en zeer langzaam stationair. De motor schudt eneorm .Als ik gas geef, loopt de motor soepel sneller.Het draaien aan de staionairsproeier, op de gasinstallatie, laat de motor niet sneller stationair lopen.</p><p>Ik heb al gekeken naar valse lucht maar kan niets vinden.</p><p>Na ca. 1 minuut, als de motor iets warm is, loopt hij prima staionair en rijden en optrekken laat niets te wensen over.</p><p> </p><p>Wie weet een oplossing of richting waar ik het probleem moet zoeken.</p><p> </p><p>Vriendelijke groet,</p><p> </p><p>Arnic de Winter</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Michiel van de Pas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2010 08:38 #94536 door Michiel van de Pas (GAST)
Beantwoord door Michiel van de Pas (GAST) in topic slecht stationair lopen op LPG
welk type carburateur heb je?

• Arnic de Winter
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
08-02-2010 12:58 #94535 door Arnic de Winter
Beantwoord door Arnic de Winter in topic slecht stationair lopen op LPG
<p>Ik heb de standaard carburateur,Zenith (?) waarbij de gastoevoer geplaatst is tussen de luchtfilter en de carburateur.</p><p> </p><p>Arnic</p>

• Niels Bijl (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2010 18:56 #94534 door Niels Bijl (GAST)
Beantwoord door Niels Bijl (GAST) in topic slecht stationair lopen op LPG
<p>Beste Arnic,</p><p>Ik weet niet exact welk merk/type verdamper je hebt maar het lijkt er van een afstand in ieder geval op dat de brandstof verrijking (meer gas bij koude motor zoals bij elk type) van de verdamper niet goed werkt. Wellicht kun je met het merk/type wat op de verdamper staat wat op het net vinden aangaande de constructie? Anders is de diagnose bij een gasinstallateur de snelste weg naar de oplossing van je probleem. (sludge al eens afgetapt aan de onderkant van de verdamper?)</p><p>Suc6, Niels</p>

• Thomas Kuipers
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
09-02-2010 09:48 #94533 door Thomas Kuipers
Beantwoord door Thomas Kuipers in topic slecht stationair lopen op LPG
Ik rijd al jaren op gas en vind het heel normaal dat de motor slecht stationair loopt als hij koud is, omdat de verdamper nog niet door warm koelwater wordt verwarmd.. Als het nodig is even de choke een beetje uitrekken.
Stationair toerental afstellen met goed warme motor.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-02-2010 12:13 #94532 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic slecht stationair lopen op LPG
<p>doe is een koude start maar dan op benzine, wedden dat ie dan harder loopt. Zoals Thomas al schreef is het niet vreemd dat ie nu met deze kou stationair wat minder snel loopt dan in de zomer. Als ie warm is dan even het stationair toerental ff een klein beetje omhoog draaien dan gaat het een stuk beter. In het voorjaar en de zomer zal ie weer iets omlaag moeten.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD