drijfstang lagers

  • Peter van der Heijden
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2010 21:14 #49191 door Peter van der Heijden
drijfstang lagers is gemaakt door Peter van der Heijden
<p>In het verleden heb ik gelezen dat er verschillende breedtes zijn in de drijfstanglagers van volvo B20 motoren,blijkbaar 24 mm en 27 mm breed,de latere motoren met 8 gaats krukassen en zuigerpennen van 24 mm dik ,hebben waarschijnlijk bredere of smallere lagers.</p><p>Wie kan hier duidelijkheid in geven.</p><p>Peter</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2010 21:43 #94737 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic drijfstang lagers
De 8 gaats krukas heeft de smallere drijfstanglagers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter van der Heijden
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2010 14:11 #94736 door Peter van der Heijden
Beantwoord door Peter van der Heijden in topic drijfstang lagers
<p>Hallo Mark</p><p>De 8 gaatskrukas heeft de smallere lagers,maar ik zou juist denken hoe breder hoe beter.De B20 met een 8 gaats krukas is een van de laatst geproduceerde motoren,daar zou ik juist de laatste verbeteringen verwachten.</p><p>Groeten Peter</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-02-2010 14:55 #94735 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic drijfstang lagers
<p>De B20 met 8 gaats krukas is een overgang naar de OHC B19/21 etc, en die hebben dezelfde smallere lagers. Smallere lagers geven minder interne wrijving, dus betere efficientie.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ben Flierman
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
01-03-2010 21:02 #94734 door Ben Flierman
Beantwoord door Ben Flierman in topic drijfstang lagers
<p><font size="2" face="Arial">Peter,</font></p><p><font size="2" face="Arial">De lagerschalen van zowel krukas als drijfstang zijn anders bij de B20 van bouwjaar '73 en '74. Beide zijn smaller. Daarnaast zijn de zuigerpennen 24mm (ipv 22mm). Ook heeft de krukas 8 gaten waarmeer het vliegwiel vast zit (ipv 6) en zijn allen bouten metrisch (ipv SAE) en zo zijn er nog wel wat meer kleine verschillen.</font></p><p><font size="2" face="Arial">Zoals Mark al aangeeft is dit late type een overgang richting de B19/21/23: die hebben dezelfde lagers.</font></p><p><font size="2" face="Arial">Ben Flierman, Tinustechniek</font></p>

tinustuning.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter van der Heijden
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2010 21:40 #94733 door Peter van der Heijden
Beantwoord door Peter van der Heijden in topic drijfstang lagers
<p>Smallere lagers geven minder wrijving maar wel een hogere oppervlaktedruk waardoor de levensduur terug loopt,tenzij ze overgedemensioneerd zijn,en dat laatste zal dan wel het geval zijn,anders kan ik het niet verklaren. Peter</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD