Welke maat zuigerveer
- Jean-Paul Moonen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2010 22:52 #49157
door Jean-Paul Moonen
Welke maat zuigerveer is gemaakt door Jean-Paul Moonen
<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb een B18A waarvan bij de 2e cilinder de bovenste zuigerveer is gebroken.</p><p>Nu wil ik graag weten welke maat zuigerveer ik nodig heb.</p><p>De cilinder diameter is +/- 84.80 mm</p><p>De zuiger diameter is +/- 84.35 mm</p><p>Nu zie ik zuigerveren staan van 0.020", 0.030" en 0.040".</p><p>Hoe bereken ik nou de maat van de zuigerveren? Iets met de omtrek van de zuiger of zoiets.</p><p>groeten Jean-Paul</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-03-2010 13:43 #94950
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Welke maat zuigerveer
<p>De cilinder wordt gemeten ergens onderin waar de zuiger niet komt, en op verschillende dieptes. De maat die je nu hebt is tussen de eerste (84.65, +0.020") en tweede (84.90, +0.030") overmaat in, lijkt niet helemaal in orde. Kwenie of het verstandig is nieuwe veren in zo'n boring te steken.</p>
- Jean-Paul Moonen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2010 23:43 #94949
door Jean-Paul Moonen
Beantwoord door Jean-Paul Moonen in topic Welke maat zuigerveer
<p>Dankjewel voor je reactie.</p><p>Ik moet het nog eens goed nameten met een digitale schuifmaat. Ik heb de cilinder gemeten bovenin, maar daar heb je altijd een stootrandje bedenk ik me net.</p><p>Maar wat houden die maten nu in +0.020" en 30? Waar kan ik het ergens op terug vinden op het net met tabellen? Hoe wordt zo'n zuigerveer berekent, en waarom staat er niets op zo'n zuigerveer.</p><p>Is dit het verschil tussen de zuiger en de cilinderwand. En dan is de zuigerveer 0.030" (0.762 mm) groter dan de cilinder of niet? Kun je me dit eens uitleggen.</p><p> </p>
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-03-2010 11:42 #94948
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Welke maat zuigerveer
<p>0.020" is een overmaat boring vd cilinder, daar horen dito zuigers en veren bij. Zo kan je ze ook terugvinden bij leveranciers, bv
www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=p...nfo&products_id=3132
</p><p> </p><p>Het onderdelenmagazijn van deze club heeft ze ook, ws. goedkoper ook nog.</p>
- Jean-Paul Moonen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2010 23:11 #94947
door Jean-Paul Moonen
Beantwoord door Jean-Paul Moonen in topic Welke maat zuigerveer
<p>Ik heb de kop van de zuiger een schoon gemaakt en daar stond 0.030 ingeslagen. </p><p>Duidelijke zaak dan maar he.</p><p>Evengoed hartelijk bedankt voor de reacties.</p>