Iemand ervaring met het plaatsen van een B23E in een Amazon?

• Axel van Raath (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2010 22:00 #49095 door Axel van Raath (GAST)
Iemand ervaring met het plaatsen van een B23E in een Amazon? is gemaakt door Axel van Raath (GAST)
Hoi! Ik gebruik m'n Amazon (122S '68 ) steeds meer voor dagelijks vervoer en wil de auto daar dus ook beetje op aanpassen. Nu heb ik onlangs een B20 ingebouwt waarmee ik niet echt tevreden ben aangzien ik al een cilinderkop heb kunnen vervangen + koppakking en ook zit er een tik in het blok. Bovendien is de vermogenswinst niet significant. Dan ga je toch zitten denken ; Je wilt een Overdrive voor op de snelweg lekker te kunnen rijden en dan wil je het liefst ook een Weber-carb voor optimaal rijgenot (en betrouwbaarheid). Toch zijn dit vrij prijzige ondernemingen... Ik ben zelf wel iemand van een uitdaging en heb binnenkort 3maanden vrij dus ik zat zo te denken. Waarom geen moderner volvo-blok inbouwen? Dus waarom geen B23E met injectie? Dan kan de bak van de B23E gewoon intact blijven en heb je ook een 5-de versnelling. Ook heb je gewoon een betrouwbaar en krachtig(er) blok in handen. Nu vergt dit natuurlijk de nodige aanpassingen , ik heb er zo al een paar op een rij; -Versnellingspook moet anders (nieuw gat in tunnel) -Inkorten as -Ander gaspedaal -Koppelingspedaal?!? -Uitschakelmechanisme voor injectors -snelheidsmeter+km-teller -radiateur??!? Heeft er iemand ervaring hiermee? Zo ja , tips of suggesties zijn uiterst welkom Of heeft er iemand nog geniale ingevingen (minder geniale mogen ook ) Ben benieuwd... Axel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-04-2010 22:27 #95254 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Iemand ervaring met het plaatsen van een B23E in een Amazon?
<p>Daar kan iedereen een heeeeeeeeeeeel verhaal over vertellen maar kijk ff op de site van www.tinustechniek.nl ff zoeken het staat onder motor swap.</p><p> </p><p>Ik heb nog een B23 injectie (1994) liggen voor je, op de dynamo, startmotor en onsteking na compleet incl de comp. Voor 75 euro mag ie weg. Dit blok kreeg ik bij aanschaf van mijn 245 d'r bij. De vorige eigenaar had de automaat bak nodig.</p>

• Axel van Raath (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2010 22:46 #95253 door Axel van Raath (GAST)
Beantwoord door Axel van Raath (GAST) in topic Iemand ervaring met het plaatsen van een B23E in een Amazon?
Ok dan ga ik eens even kijken , bedankt!<br>Zit er ook een kabelbom bij dat blok van jou?Axel

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-04-2010 00:00 #95252 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Iemand ervaring met het plaatsen van een B23E in een Amazon?
<p>D'r zit een kabelboom bij, alleen zit deze aan het blok. dus of ie compleet is??? Ik heb hem ook zo op een karretje gezet en hem 2 maanden geleden in de stelling geschoven, had het idee om er is een keer aan te gaan beginnen om hem als reserve blok klaar te maken. </p><p> </p><p>Maar volgend jaar wordt mijn sleutelhok grondig verbouwd, zeg maar met de grond gelijk gemaakt en weer opgebouwd, dus moet er voor die tijd een hoop spul weg aangezien ik thuis ook nog zat te doen heb.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD